«Τουρισμός, ίσον φιλοξενία για την Ελλάδα και αυτό πρέπει να αναδειχθεί σε κάθε βαθμό, σε κάθε επίπεδο. Φιλοξενία είναι μία λέξη ελληνική, ελληνικότερη δεν γίνεται, δεν μεταφράζεται πουθενά όπως το εννοεί», τονίζει η πρόεδρος του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, Άντζελα Γκερέκου, σε συνέντευξή της στο ΑΠΕ-ΜΠΕ. Η κυρία Γκερέκου βρέθηκε στη Βιέννη προκειμένου να επισκεφθεί τη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού.
Στο πλαίσιο της παραδοσιακής συμμετοχής της Ελλάδας στην ετήσια αυτή έκθεση, τη μεγαλύτερη στην Κεντρική Ευρώπη, που εφέτος (μεταξύ 16 και 19 Ιανουαρίου) συγκέντρωσε πάνω από 160.000 επισκέπτες, η πρόεδρος του ΕΟΤ είχε τις προηγούμενες ημέρες στην αυστριακή πρωτεύουσα μία σειρά συναντήσεων και επαφών με κορυφαίους εκπροσώπους της αυστριακής τουριστικής αγοράς, στην οποία είναι αδιάκοπη η ανοδική πορεία της Ελλάδας και εξαιρετικά τα μηνύματα για τη χώρα μας το 2020.
Όπως αναφέρει η πρόεδρος του ΕΟΤ στη συνέντευξή της στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, πολιτική της κυβέρνησης, του υπουργείου Τουρισμού, του ΕΟΤ, αλλά και της ίδιας προσωπικά, είναι ότι ο ελληνικός τουρισμός θα πρέπει να αλλάξει νοοτροπία, να επαναπροσδιοριστεί.
«Για πολλά χρόνια θεωρούσαμε ότι ο τουρισμός είναι δεδομένος. Η Ελλάδα είναι από τις χώρες που προτιμούν όλοι και είχαμε αναπτύξει σε έναν πολύ μεγάλο βαθμό τον μαζικό τουρισμό, που βέβαια μας ενδιαφέρει», αναφέρει και συμπληρώνει ότι η Ελλάδα δεν προσφέρει μόνον ήλιο και θάλασσα.
«Στόχος μας είναι να αλλάξει η δυναμική. Μαζικός τουρισμός ναι, αλλά και ποιοτικότερος. Να σέβεσαι πραγματικά τον επισκέπτη σου. Οι παροχές υπηρεσιών να είναι οι βασικές τουλάχιστον, να υπάρχουν για οποιοδήποτε βαλάντιο και σε οποιαδήποτε τιμή. Υπάρχει και ένα τεράστιο πεδίο θεματικού τουρισμού, εξατομικευμένου τουρισμού, εξειδικευμένου τουρισμού, βιωματικού τουρισμού, που μπορεί να απλωθεί και σε πολύ μεγαλύτερη σεζόν», σημειώνει. Η πρόεδρος του ΕΟΤ παρατηρεί ότι αυτό δεν έχει στηριχθεί, δεν έχει προβληθεί με τέτοιο τρόπο που να το κατανοήσει ο εν δυνάμει επισκέπτης της Ελλάδας ότι δηλαδή θα περάσει υπέροχα και την άνοιξη και το φθινόπωρο και τον χειμώνα και αυτό πρέπει να φροντιστεί κατάλληλα.
Ιδιαίτερα ικανοποιητικό είναι, όπως προσθέτει, ότι ήδη την περασμένη εβδομάδα βγήκε το πρώτο μέρος της διαφημιστικής καμπάνιας στα μεγαλύτερα Μέσα (για πρώτη φορά τόσο νωρίς), στα οποία προβάλλεται από τον ΕΟΤ η Ελλάδα και αυτό δίνει τη δυνατότητα στους τουριστικούς πράκτορες να προωθήσουν καλύτερα τα προϊόντα τους, να ενδυναμωθούν οι προκρατήσεις και να υπάρξουν πολύ νωρίτερα καλύτερα αποτελέσματα. Αυτό στηρίζεται σαν πολιτική και από τις καμπάνιες από τις οποίες προβάλλεται τόσο ένα άλλο είδος τουρισμού, όσο και περισσότερα μέρη στην Ελλάδα, πέρα από τα "διάσημα", όπως Μύκονος, Σαντορίνη, Κέρκυρα ή Ρόδος.
Η πρόεδρος του ΕΟΤ θεωρεί πως το τουριστικό "προϊόν" (λέξη που δεν της αρέσει, όπως παρατηρεί) των προηγούμενων δεκαετιών έχει εξαντληθεί, «έχουμε μπει σε μία άλλη εποχή, η Ελλάδα μπαίνει σε μία άλλη εποχή. Ο επισκέπτης ζητά πολύ περισσότερα, ζητά εμπειρίες μοναδικές από τον κόσμο, από τον τόπο, από την ψυχή της χώρας, από τα ήθη και έθιμα, τις αυθεντικές εμπειρίες. Ζητά να γνωρίσει τόσο τον αρχαίο μας πολιτισμό όσο και τον σύγχρονο κόσμο μας. Επίσης την αρχαία γαστρονομία μας, το ευ ζήν με τη θεραπευτική διατροφή».