Η εμπειρία άλλων ισχυρότερη αγοσταστική προτροπή από τον ιντερνέτ

Οι συστάσεις από στόμα σε στόμα και οι διά ζώσης συζητήσεις φαίνεται πως ασκούν σημαντικότερη επίδραση στη διαμόρφωση των απόψεων των καταναλωτών και συνεπώς στη λήψη των αγοραστικών αποφάσεών τους, έναντι της ενημέρωσής τους από το διαδίκτυο, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας «Real Life vs. Digital Life» της Nielsen.

Πρόκειται για έρευνα στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 3.300 καταναλωτές σε 11 χώρες: Αυστραλία, Γερμανία, Ινδία, Ινδονησία, Κίνα, Μεξικό, Νότια Αφρική, Νότια Κορέα, Σαουδική Αραβία, Ταϊλάνδη και Τουρκία. Η έρευνα πεδίου διεξήχθη από τις 23 Σεπτεμβρίου έως τις 4 Οκτωβρίου 2019. Το δείγμα αντλήθηκε από ανεξάρτητες εταιρείες διάθεσης On Line Panel.

Σύμφωνα με την έρευνα, ποσοστό 93% των καταναλωτών εξακολουθούν να προτιμούν την προφορική επικοινωνία έναντι της ψηφιακής (89%) για να εκφράσουν την εμπειρία τους σε σχέση με κάποιο προϊόν ή για να μάθουν, αντίστοιχα, την άποψη τρίτων.

Επίσης, περισσότεροι από τους μισούς ερωτώμενους (58%) βεβαιώνουν ότι επηρεάζονται πολύ από τις συστάσεις από στόμα σε στόμα (έναντι 46% από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης) και το 71% δηλώνουν ότι οι διά ζώσης συζητήσεις έχουν αντίκτυπο στις αγοραστικές αποφάσεις τους.

Οι καταναλωτές παγκοσμίως περνούν διαρκώς περισσότερο χρόνο online και χρησιμοποιούν συχνότερα τα κοινωνικά δίκτυα. Ωστόσο, εξακολουθούν να εμπιστεύονται τα πιο παραδοσιακά κανάλια επικοινωνίας: ο δείκτης εμπιστοσύνης προς χρήση διαμορφώνεται στις 240 μονάδες για τις εφημερίδες, στις 178 μονάδες για τις υπαίθριες διαφημιστικές πινακίδες και στις 162 μονάδες για τα περιοδικά, όταν το Διαδίκτυο και τα ψηφιακά μέσα καταγράφουν μόλις 78 μονάδες.

Η γενιά των Millennials είναι το πιο πιστό κοινό σε όλα τα κανάλια, με τις εφημερίδες να θεωρούνται το πλέον αξιόπιστο μέσο (ο δείκτης διαμορφώνεται στις 356 μονάδες). Στο άλλο άκρο, η μεταπολεμική γενιά των Baby Boomers αντιμετωπίζει όλα τα κανάλια με τον ίδιο σκεπτικισμό, ενώ η Silent Generation τρέφει σαφή προτίμηση για τις εφημερίδες (με τον δείκτη στις 241 μονάδες).

Η κατά τόπους ανάλυση υποδεικνύει ότι η Αυστραλία, η Γερμανία και η Κορέα είναι οι χώρες με τη μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στις συστάσεις από στόμα σε στόμα έναντι των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, αναδεικνύοντας την προφορική επικοινωνία σε παράγοντα μέγιστης επιρροής για τη γνώμη και τις αγοραστικές αποφάσεις των καταναλωτών.

Επιπλέον, οι εταιρείες παραγωγής και λιανεμπορίου οφείλουν να κατανέμουν προσεκτικά τους προϋπολογισμούς μάρκετινγκ και διαφήμισης ανάμεσα στα ψηφιακά και τα συμβατικά κανάλια επικοινωνίας στις διάφορες αγορές, καθώς τα μέσα που εμπιστεύονται περισσότερο οι καταναλωτές διαφέρουν από χώρα σε χώρα.

Έτσι, παρατηρείται μια προτίμηση προς τα ψηφιακά μέσα στο Μεξικό (71%) και στην Τουρκία (61%), ενώ η κατανομή μεταξύ τηλεόρασης και ψηφιακών μέσων είναι πιο ισομερής στην Αυστραλία και στη Γερμανία (34%-35% για το κάθε μέσο και στις δύο χώρες).

Οι λόγοι για τους οποίους οι καταναλωτές στρέφονται στα ψηφιακά μέσα διαφέρουν από περιοχή σε περιοχή. Ωστόσο, οι κυριότεροι από αυτούς είναι η αναζήτηση συστάσεων (46%), το ενδιαφέρον των καταναλωτών να διαβάσουν κάτι online (42%) και η επιθυμία τους να μοιραστούν την εμπειρία τους (38%).

Οι περισσότεροι καταναλωτές εκφράζουν τις προσωπικές απόψεις τους διά ζώσης για να μοιραστούν την εμπειρία τους (45%), να σχολιάσουν αποκλειστικές προτάσεις και προσφορές (42%) και να συστήσουν καλά προϊόντα (42%).