Οριζόντια μέτρα στήριξης των ξενοδοχείων και των εργαζομένων σε αυτά, ζητούν οι ξενοδόχοι

Μεγάλες απώλειες για τα ελληνικά ξενοδοχεία από τις ακυρώσεις δωματίων και συνεδρίων, εξαιτίας της εξάπλωσης του κορονοϊού, και ταυτόχρονα πτώση στον ρυθμό μελλοντικών κρατήσεων διαπιστώνει έρευνα του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων (ΙΤΕΠ) που διενεργήθηκε για λογαριασμό του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδος (ΞΕΕ).

«Ζούμε μια πρωτοφανή παγκόσμια πρόκληση και αυτή την ώρα το σημαντικό είναι η προστασία της ανθρώπινης ζωής και το να σταθούμε δίπλα στις υγειονομικές αρχές που δίνουν τη μάχη με τον  COVID-19», υπογραμμίζει σε σχετική δήλωσή του ο πρόεδρος του ΞΕΕ Αλέξανδρος Βασιλικός και προσθέτει: Την ίδια στιγμή, όπως αποτυπώνεται στην έρευνά μας, τα ελληνικά ξενοδοχεία δοκιμάζονται σκληρά.

Ως εκ τούτου και με δεδομένη τη στρατηγική σημασία του κλάδου για την πραγματική οικονομία είναι αναγκαία οριζόντια μέτρα στήριξης των ξενοδοχείων και των εργαζομένων σε αυτά, σύμφωνα με τις προτάσεις που έχουν καταθέσει όλοι οι φορείς και με ειδική μέριμνα για τα ξενοδοχεία δωδεκάμηνης λειτουργίας. Με ευθύνη και σχέδιο μπορούμε να βγούμε νικητές και από αυτή τη μεγάλη περιπέτεια».

Σύμφωνα με την έρευνα, η οποία διεξήχθη μέχρι και τις 14/3/2020, οι απώλειες για τα ελληνικά ξενοδοχεία ανέρχονται σε 522 εκατ. ευρώ, ενώ εκτιμάται πτώση στον ρυθμό μελλοντικών κρατήσεων, κατά 72% στο 92% των ξενοδοχείων δωδεκάμηνης λειτουργίας και κατά  58% στο 83% των ξενοδοχείων εποχικής λειτουργίας σε σχέση με το 2019.

Υπό το πρίσμα αυτό και με βάσει τα σημερινά δεδομένα, το 91% των ξενοδοχείων συνεχούς λειτουργίας εκτιμά πως θα έχει ποσοστιαία απώλεια τζίρου το 2020 κατά 51%, ενώ το 83% των ξενοδοχείων εποχικής λειτουργίας υπολογίζει ποσοστιαία απώλεια τζίρου κατά 36% για το σύνολο του έτους.

Από την έρευνα προκύπτει επίσης η εκτίμηση, πως λόγω του COVID-19 κινδυνεύουν άμεσα 38.234 θέσεις εργασίας που αντιστοιχούν στο 20,5% της συνολικής απασχόλησης στα ξενοδοχεία, εάν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα που να απαντάνε στην καθολική μείωση της ζήτησης.