Η EasyJet προσγείωσε το σύνολο του στόλου αεροσκαφών της, αφού ολοκλήρωσε τις πτήσεις επαναπατρισμού, ενώ έχει ξεκινήσει διαδικασία δημιουργίας "μαξιλαριού" ρευστότητας για να αντιμετωπίσει την κρίση από το κενό που δημιουργεί στην παγκόσμια ταξιδιωτική δραστηριότητα η κρίση του κορονοϊού.
Η επανέναρξη των πτήσεων θα εξαρτηθεί από το πότε θα "χαλαρώσουν" οι περιορισμοί από πλευράς κυβερνήσεων ανά τον κόσμο, ανέφερε η βρετανική αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους σε σχετική ανακοίνωσή της. Η μετοχή της, μετά τη δημοσιοποίηση της είδησης, σημειώνει πτώση έως και 7,5%.
Το πλήγμα που έχουν δεχθεί οι αεροπορικές εταιρείες από την κρίση της πανδημίας είναι πρωτοφανές στα οικονομικά χρονικά.
Η ιρλανδική ανταγωνίστρια της EasyJet, Ryanair, έχει δηλώσει ότι σκοπεύει να "καθηλώσει" στο έδαφος το 90% και του δικού της στόλου εντός των ερχόμενων εβδομάδων.
Η EasyJet σημείωσε ότι ολοκλήρωσε τις πτήσεις επαναπατρισμού που είχε αναλάβει χθες Κυριακή. Τα πληρώματά της θα λάβουν ποσό αντίστοιχο του 80% των αποδοχών τους από το βρετανικό κράτος, στο πλαίσιο έκτακτου προγράμματος βοήθειας, ενώ η εταιρεία αναζητεί τρόπους αύξησης της πρόσβασής της σε ρευστότητα. Όπως σημειώνει, ο ισολογισμός της είναι "ισχυρός" και δεν έχει σημαντικό χρέος το οποίο να "ωριμάζει" πριν το 2022.
«Βρισκόμαστε σε εντατικές διαπραγματεύσεις με παρόχους ρευστότητας οι οποίοι αναγνωρίζουν την ισχυρή θέση του ισολογισμού μας, καθώς και του επιχειρηματικού μας μοντέλου», αναφέρει η EasyJet.
Συνολικά μέσα στο 2020, η μετοχή της εταιρείας έχει απωλέσει το 61% της αξίας της, έχοντας απομειώσει την κεφαλαιοποίησή της στα 2,2 δισ. στερλίνες.
Το πλήγμα στα έσοδα των αεροπορικών εταιρειών ανά τον κόσμο για το 2020 ενδέχεται να αγγίξει έως και τα 252 δισ. δολάρια, έχει εκτιμήσει η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών, η οποία έχει καλέσει τις κυβερνήσεις διεθνώς να αναλάβουν "τεράστιες δράσεις" προκειμένου να διασωθεί ο κλάδος.
Η EasyJet, της οποίας η πιστοληπτική ικανότητα αξιολογείται στη βαθμίδα BBB από τον οίκο αξιολόγησης S&P, διαθέτει ρευστότητα 1,6 δισ. στερλίνων (2 δισ. δολ.) και 500 εκατ. δολ. σε γραμμή πιστωτικής διευκόλυνσης, της οποίας ακόμη δεν έχει κάνει χρήση και η οποία λήγει το 2021.
Η εταιρεία πιέζεται και από τον Ελληνοκύπριο ιδρυτή της, Στέλιο Χατζηιωάννου, ο οποίος εδώ και χρόνια ζητά να μειωθούν οι ρυθμοί επέκτασης της δραστηριότητάς της.
Ο κ. Χατζηιωάννου έχει απειλήσει το Δ.Σ. με απομάκρυνση, εάν δεν ακυρωθεί μια παραγγελία 100 αεροσκαφών από την Airbus planes, σύμφωνα με το βρετανικό δίκτυο Sky News.