«Πυξίδα» για 12 εθνικές αγορές το «logistic tool» του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου

Στοιχεία για τυχόν εμπόδια στη διακίνηση εμπορευμάτων λόγω της εφαρμογής απαγορευτικών μέτρων κατά του Covid-19 σε 12 εθνικές αγορές, περιλαμβάνει η ψηφιακή πλατφόρμα αξιολόγησης των συνθηκών εκτέλεσης οδικών μεταφορών, που έθεσε σε λειτουργία το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο.

Πρόκειται για ένα «logistic tool», μέσω του οποίου παρέχονται χρηστικές πληροφορίες σχετικά με τις συνθήκες, υπό τις οποίες λειτουργεί η εφοδιαστική αλυσίδα στην Αυστρία, το Βέλγιο, τη Βουλγαρία, τη Βρετανία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ελλάδα, την Ιταλία, την Ισπανία, την Ολλανδία, την Πολωνία και τη Σερβία.

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση, οι παρεχόμενες πληροφορίες ανανεώνονται σε εβδομαδιαία βάση με ευθύνη των συντονιστών της Κλαδικής Ομάδας Εργασίας Logistics του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου και ειδικότερα, των Γιώργου Στάμνου, Λουκά Παπαχαραλάμπους και Γιώργου Τσακίρη και αποσκοπούν στο να ενημερώνουν κάθε ενδιαφερόμενο για τη λειτουργικότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας και τους περιορισμούς που ισχύουν στις οδικές μεταφορές ανά εθνική αγορά, ώστε να δίνεται η δυνατότητα της έγκαιρης επιλογής εναλλακτικών διαδρομών ή δρομολογίων.

Μέσω του «logistic tool» καταγράφονται δεδομένα για:

– τα απαγορευτικά μέτρα, που ισχύουν ανά εθνική αγορά,

– τους ελέγχους, που διενεργούνται από τις αρμόδιες τελωνειακές αρχές,

– τις τυχόν καθυστερήσεις κατά τη διέλευση των συνόρων,

– τους περιορισμούς στις παραδόσεις και

– τις περιοχές σε καραντίνα.

Βάσει των ανωτέρω στοιχείων, κάθε μια από τις προαναφερόμενες χώρες αξιολογείται ως προς τη φιλικότητά της στην εκτέλεση του μεταφορικού έργου, με το χαρακτηρισμό της ως αγορά «υψηλού», «μεσαίου» ή «χαμηλού ρίσκου», ενώ όπου κρίνεται αναγκαίο, διατυπώνονται και ειδικά – διευκρινιστικά σχόλια.

Όπως τονίζει ο γενικός διευθυντής του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου, Δρ. Αθανάσιος Κελέμης, «η ψηφιακή πλατφόρμα των logistics συμβάλλει στην ανεμπόδιστη διακίνηση των αγαθών σε μια περίοδο έκτακτων συνθηκών για την Ευρώπη, κατά την οποία ο χρόνος μεταφοράς και παράδοσης των εμπορευμάτων δεν υπολογίζεται σε χρήμα αλλά σε ανθρώπινες ζωές, δεδομένου ότι ο κύριος όγκος των διακινούμενων αγαθών αφορά τρόφιμα και ιατροφαρμακευτικά προϊόντα».