Η Nissan προειδοποίησε ότι το εργοστάσιο κατασκευής αυτοκινήτων που διαθέτει στο Σάντερλαντ της βόρειας Αγγλίας θα είναι «μη βιώσιμο» εάν η Βρετανία αποχωρήσει από την Ευρωπαϊκή Ένωση, χωρίς εμπορική συμφωνία.
Το εργοστάσιο παραγωγής αυτοκινήτων της Nissan στο Σάντερλαντ της βόρειας Αγγλίας, το οποίο απασχολεί 7.000 άτομα, είναι το μεγαλύτερο εργοστάσιο κατασκευής αυτοκινήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο και αποτελεί σημαντικό πόλο στην οικονομία της χώρας.
Ο Ασχάνι Γκούπτα, ο παγκόσμιος επικεφαλής της ιαπωνικής εταιρείας, δήλωσε στο BBC ότι η δέσμευσή του για το εργοστάσιο αυτοκινήτων, το μεγαλύτερο του Ηνωμένου Βασιλείου, δεν θα μπορούσε να διατηρηθεί στη περίπτωση που δεν υπάρχει συμφωνία με την ΕΕ.
Η ΕΕ είναι η μεγαλύτερη αγορά για το εργοστάσιο, το οποίο πέρσι κατασκεύασε 350.000 οχήματα. Εκεί κατασκευάζονται τα μοντέλα Qashqai, Juke και Leaf.
«Είμαστε ο νούμερο ένα κατασκευαστής αυτοκινήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο και θέλουμε να συνεχίσουμε. Είμαστε αφοσιωμένοι. Αν όμως δεν υπάρχει συμφωνία με την ΕΕ, η επιχείρηση θα εισέλθει στη κατηγορία των μη βιώσιμων δραστηριοτήτων. Αυτό πρέπει να καταλάβει ο καθένας», δήλωσε ο Γκούπτα στο BBC.
Το Ηνωμένο Βασίλειο αποχώρησε από την ΕΕ στις 31 Ιανουαρίου, αλλά οι κύριοι όροι ένταξής του παραμένουν σε ισχύ κατά τη διάρκεια μιας μεταβατικής περιόδου μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, επιτρέποντάς του να διαπραγματευτεί μια νέα συμφωνία ελεύθερου εμπορίου. Ωστόσο, οι συνομιλίες βρίσκονται σε αδιέξοδο.
«Θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε σκληρά για να καταλήξουμε σε συμφωνία, για όσο διάστημα υπάρχει μια εποικοδομητική διαδικασία», δήλωσε εκπρόσωπος του πρωθυπουργού του Ηνωμένου Βασιλείου Μπόρις Τζόνσον, όταν ρωτήθηκε για τα σχόλια του Γκούπτα.
Την περασμένη εβδομάδα, η Nissan δήλωσε ότι θα κλείσει το εργοστάσιό της στη Βαρκελώνη από τον Δεκέμβριο ως μέρος των παγκόσμιων περικοπών κόστους. Η εγκατάστασή της, το κύριο εργοστάσιο αυτοκινήτων στην Ισπανία, απασχολεί 3.000 εργγαζόμενους.
Ο Γκούπτα, είπε επίσης στο BBC ότι εξετάζονται όλα τα σχέδια για να κατασκευάζονται μοντέλα της Renault στο Σάντερλαντ.
Η Nissan, παρουσίασε την περασμένη εβδομάδα ένα τετραετές πλάνο για επίτευξη βιώσιμης ανάπτυξης, χρηματοοικονομικής σταθερότητας και κερδοφορίας έως το τέλος της χρήσης 2023. Το κλιμακούμενο σχέδιο, περιλαμβάνει εξορθολογισμό κόστους και βελτιστοποίηση των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων.
Στο πλαίσιο του τετραετούς σχεδίου, η ιαπωνική μάρκα θα αναλάβει δράση για να μετασχηματίσει την επιχειρησιακή λειτουργία της, εξορθολογίζοντας μη κερδοφόρες δραστηριότητες και πλεονάζουσες εγκαταστάσεις, παράλληλα με τις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις. Η εταιρεία θα μειώσει επίσης το σταθερό κόστος, εξορθολογίζοντας την παραγωγική της ικανότητα, την παγκόσμια γκάμα των προϊόντων της και τα έξοδα. Μέσω διαχείρισης, η εταιρεία θα δώσει προτεραιότητα και θα επενδύσει σε επιχειρηματικούς τομείς που αναμένεται να προσφέρουν σταθερή και βιώσιμη ανάπτυξη.
Με την εφαρμογή του σχεδίου, η Nissan στοχεύει στην επίτευξη περιθωρίου κέρδους 5% και ενός βιώσιμου παγκόσμιου μεριδίου αγοράς 6%, έως το τέλος της χρήσης 2023, συμπεριλαμβανομένων αναλογικών συνεισφορών από την επιχείρηση κοινού μετοχικού κεφαλαίου ύψους 50%, στην Κίνα.
Ο Μακότο Ουτσίντα, διευθύνων σύμβουλος της Nissan, δήλωσε: «Το πλάνο του μετασχηματισμού μας στοχεύει στη διασφάλιση σταθερής ανάπτυξης, αντί της υπερβολικής επέκτασης των πωλήσεων. Τώρα θα επικεντρωθούμε στις βασικές μας ικανότητες και θα βελτιώσουμε την ποιότητα των επιχειρησιακών δραστηριοτήτων μας, διατηρώντας παράλληλα την οικονομική πειθαρχία και εστιάζοντας στα καθαρά έσοδα ανά μονάδα για την επίτευξη κερδοφορίας. Αυτό συμπίπτει με την αποκατάσταση μιας κουλτούρας που ορίζεται από τον όρο "Nissan-ness" για μια νέα εποχή».
Το τετραετές σχέδιο επικεντρώνεται σε δύο στρατηγικούς τομείς, με βάση τη φήμη της Nissan στην καινοτομία, την κατασκευή, την εστίαση στους πελάτες και την ποιότητα, παράλληλα με έναν συνεχή μετασχηματισμό της εταιρικής κουλτούρας:
1) Εξορθολογισμός: ισχυρές δράσεις για την αναδιάρθρωση, τη μείωση του κόστους και τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας
Ενέργειες: «Ευθυγράμμιση» της παραγωγικής ικανότητας της Nissan κατά 20% έως 5,4 εκατομμύρια μονάδες ετησίως, υπό την προϋπόθεση μιας τυποποιημένης λειτουργίας. Επίτευξη ποσοστού χρησιμοποίησης εγκαταστάσεων άνω του 80%, καθιστώντας τις λειτουργίες πιο κερδοφόρες. Εξορθολογισμός της παγκόσμιας γκάμας προϊόντων κατά 20% (από 69 σε λιγότερα από 55 μοντέλα). Μείωση σταθερού κόστους κατά περίπου 300 δισεκατομμύρια γιεν. Πρόθεση για κλείσιμο του εργοστασίου της Βαρκελώνης στη Δυτική Ευρώπη. Ενοποίηση της παραγωγής της Βόρειας Αμερικής στα βασικά μοντέλα. Κλείσιμο παραγωγικών εγκαταστάσεων στην Ινδονησία και επικέντρωση στις εγκαταστάσεις της Ταϊλάνδης, ως ενιαίας βάσης παραγωγής στην ASEAN. Συνεργασία με τους εταίρους της Συμμαχίας, για τον διαμοιρασμό πόρων, συμπεριλαμβανομένης της παραγωγής, των μοντέλων και των τεχνολογιών.
2) Προτεραιότητα στις βασικές αγορές και τα βασικά προϊόντα
Ενέργειες: Εστίαση στις βασικές επιχειρησιακές δραστηριότητες της Nissan στις αγορές της Ιαπωνίας, της Κίνας και της Βόρειας Αμερικής. Αξιοποίηση στοιχείων του ενεργητικού της Συμμαχίας για τη διατήρηση των επιχειρησιακών δραστηριοτήτων της Nissan στο κατάλληλο επίπεδο στη Νότια Αμερική, στην ASEAN και την Ευρώπη. Έξοδος από τη Νότια Κορέα, από τη Ρωσία για το εμπορικό σήμα της Datsun και εξορθολογισμός των δραστηριοτήτων σε ορισμένες αγορές της ASEAN. Εστίαση σε βασικές κατηγορίες μοντέλων παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων των βελτιωμένων κατηγοριών C και D, των ηλεκτρικών οχημάτων και των σπορ αυτοκινήτων. Λανσάρισμα 12 μοντέλων στους επόμενους 18 μήνες. Διεύρυνση της παρουσίας στα EVs, συμπεριλαμβανομένου του e-POWER, με περισσότερες από 1 εκατομμύριο πωλήσεις τέτοιων οχημάτων, έως το τέλος της χρήσης 2023. Στην Ιαπωνία, λανσάρισμα δύο ακόμη ηλεκτρικών οχημάτων και τεσσάρων ακόμη οχημάτων e-POWER, αυξάνοντας το ποσοστό των εν γένει ηλεκτρικών οχημάτων, στο 60% των πωλήσεων. Λανσάρισμα του προηγμένου συστήματος υποστήριξης οδηγού ProPILOT σε περισσότερα από 20 μοντέλα σε 20 αγορές, στοχεύοντας πάνω από 1,5 εκατομμύρια οχήματα να είναι εξοπλισμένα με αυτό το σύστημα, σε ετήσια βάση, έως το τέλος της χρήσης 2023.