Πληροφοριακό σύστημα που θα επιτρέψει την ταχύτερη ανταπόκριση του ΔΕΔΔΗΕ στα αιτήματα των καταναλωτών ρεύματος, ενώ θα περιορίσει το πλήθος των βλαβών και το χρόνο αποκατάστασης, εγκαθιστά ο Διαχειριστής.
Τη σύμβαση για το νέο πληροφοριακό σύστημα SAP Customer Relationship Management (CRM) με την ονομασία «Ηρακλής» με συνολικό προϋπολογισμό της τάξεως των περίπου 28 εκατ. ευρώ υπέγραψε σήμερα ο διευθύνων σύμβουλος, Αναστάσιος Μάνος με την ένωση εταιριών Ιntrasoft International S.A – OTE A.E στα κεντρικά γραφεία της Εταιρίας, παρουσία του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστή Χατζηδάκη.
Ο κ. Χατζηδάκης δήλωσε: «Το έργο “Ηρακλής” συμβάλει σημαντικά στον ψηφιακό μετασχηματισμό του ΔΕΔΔΗΕ. Ο ΔΕΔΔΗΕ, όπως και η ΔΕΗ, είχαν μέχρι τώρα την εικόνα δυσκίνητων υπηρεσιών που είχαν μεν αξιοπιστία, αλλά όχι μεγάλες ταχύτητες. ΔΕΗ και ΔΕΔΔΗΕ έχουν ξεκινήσει να αλλάζουν. Αυτό αφορά, μεταξύ άλλων, και την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών.
Το επενδυτικό πρόγραμμα του ΔΕΔΔΗΕ για τα επόμενα χρόνια -που θα στηριχθεί και από τη μερική ιδιωτικοποίηση σε ποσοστό 49% που είναι επί θύραις- θα έχει μεγάλη συμβολή προς αυτή την κατεύθυνση. Το έργο “Ηρακλής” θα συνδυαστεί με τους “έξυπνους” μετρητές, οι οποίοι θα είναι το εμβληματικό έργο μετάβασης του ΔΕΔΔΗΕ στην ψηφιακή εποχή και θα επηρεάσουν θετικά την ίδια την καθημερινότητα των πολιτών».
Ο A. Μάνος από την πλευρά του τόνισε: «Η ψηφιοποίηση του ΔΕΔΔΗΕ έχει ξεκινήσει και εξελίσσεται με ταχείς ρυθμούς. Η ολοκλήρωσή της είναι καθοριστικής σημασίας για το μέλλον της ελληνικής ενεργειακής αγοράς και είναι απαραίτητη για την επίτευξη όλων των εθνικών ενεργειακών μας στόχων.
Κρίσιμα έργα όπως ο "Ηρακλής" καθοδηγούν την ανάπτυξη του ΔΕΔΔΗΕ και είναι καταλυτικής σημασίας για τον εκσυγχρονισμό του αλλάζοντας δραστικά τον τρόπο εξυπηρέτησης όλων των πελατών του. Για να υποδεχθούμε και να αξιοποιήσουμε τους έξυπνους μετρητές, έργα όπως το σημερινό είναι απαραίτητα, καθώς θα υποστηρίζουν τη λειτουργία αλλά κυρίως τις προηγμένες δυνατότητές τους».
Σύμφωνα με τον ΔΕΔΔΗΕ, μερικά από τα σημαντικότερα οφέλη από την εγκατάσταση του νέου συστήματος είναι:
Περιορισμός του αριθμού των βλαβών στο Δίκτυο αλλά και της διάρκειάς τους. Τα συνεργεία θα επιχειρούν ταχύτερα και ακριβέστερα στην αποκατάσταση των βλαβών, με αποτέλεσμα τον περιορισμό της όχλησης των καταναλωτών ή/και των επιχειρήσεων.
Όλοι οι καταναλωτές θα έχουν τη δυνατότητα να γνωρίζουν το ενεργειακό τους προφίλ -μέσω του έξυπνου μετρητή τους- και να διαχειρίζονται τη γνώση αυτή προς όφελός τους αλλά και προς όφελος της κοινότητας. Οι δε πάροχοι θα μπορούν να έχουν πρόσβαση άμεσα σε ενεργειακά δεδομένα για τον καλύτερο επιχειρησιακό προγραμματισμό τους και διαμόρφωση εμπορικής πολιτικής .
Το αντικοινωνικό φαινόμενο της ρευματοκλοπής θα περιοριστεί σημαντικά, με θετικό αντίκτυπο στον προϋπολογισμό των νοικοκυριών, των επιχειρήσεων αλλά και των παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας.
Το νέο σύστημα αναμένεται να τεθεί σε πλήρη λειτουργία σε διάστημα 28 μηνών.