Σημαντική εξέλιξη σημειώθηκε στον διαγωνισμό για τα Nαυπηγεία Σκαραμαγκά. Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία, ο Έλληνας πλοιοκτήτης Γιώργος Προκοπίου κατέθεσε τη μεγαλύτερη προσφορά και γίνεται κάτοχος του Σκαραμαγκά, ενώ κέρδισε και τον διαγωνισμό της ΕΤΑΔ (στρατιωτικό σκέλος) για τη δεξαμενή 5 και τις προβλήτες 3 και 4.
Για το στρατιωτικό κομμάτι του Σκαραμαγκά (ΕΝΑΕ) έδωσε 25 εκατ. ευρώ και για την ΕΤΑΔ 37, με το σύνολο της επένδυσης να αγγίζει τα 62 εκατομμύρια ευρώ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, και στους δύο διαγωνισμούς συμμετείχε και ο όμιλος North Star του εφοπλιστή Θεόφιλου Πριόβολου, χωρίς να καταφέρει τελικά να επικρατήσει.
Υπενθυμίζεται πως στον προηγούμενο διαγωνισμό η Pyletech Shipyards του ομίλου North Star είχε προσφέρει 15,1 εκατ. ευρώ, όμως η προσφορά δεν έγινε δεκτή από τους πιστωτές. Αυτή τη φορά, επειδή υπήρξαν περισσότερες από μια προσφορές, η εκποίηση όπως φαίνεται θα προχωρήσει.
Εφόσον όλα κυλήσουν ομαλά η μεταβίβαση των περιουσιακών στοιχείων της ΕΝΑΕ (ακίνητο και εξοπλισμός) θα ολοκληρωθεί εντός των επόμενων μηνών. Με το "καλημέρα" ο νέος ιδιοκτήτης των Ναυπηγείων θα κληθεί να πληρώσει επιπλέον περίπου 10 εκατ. ευρώ για την τακτοποίηση των προστίμων και την έκδοσης άδειας πυρόσβεσης.
Ποιος είναι ο Γιώργος Προκοπίου
Ο Γιώργος Προκοπίου είναι ένας από τους κορυφαίους Έλληνες πλοιοκτήτες, ενώ κατατάσσεται στο top 20 των προσωπικοτήτων με τη μεγαλύτερη επιρροή στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία.
Διευθύνει τις εταιρείες Dynacom, Dynagas και Sea Traders, με δραστηριότητα σε δεξαμενόπλοια, LNG και ξηρό φορτίο και συνολικό στόλο περίπου 120 πλοίων.
Ο εφοπλιστής διαθέτει παρουσία και στο αμερικανικό χρηματιστήριο, μέσω της Dynagas LNG Partners, η οποία έκλεισε με αύξηση κερδών και πλήρη κάλυψη του στόλου σε ναυλώσεις το πρώτο τρίμηνο του 2021.
Πρόσφατα έγινε γνωστό ότι ενίσχυσε το ναυπηγικό πρόγραμμα σε LNG carriers, ενεργοποιώντας option για δύο ακόμα πλοία, χωρητικότητας 200.000 κυβικών μέτρων, σε νοτιοκορεατικό ναυπηγείο.
Ο κ. Προκοπίου είναι ένας από τους πρωτοπόρους της αγοράς μεταφοράς φυσικού αερίου. Δικό του ήταν το LNG carrier, το οποίο άνοιξε τον… δρόμο για τον Βόρειο Πόλο πριν από λίγα χρόνια, μειώνοντας τις αποστάσεις και αλλάζοντας τον εμπορικό χάρτη.
Μάλιστα η Dynagas αναμένει μέσα στους επόμενους μήνες την παράδοση από το κινεζικό ναυπηγείο Hudong-Zhonghua Shipbuilding δύο πλοίων (Transgas Power και Transgas Force), τα οποία μπορούν να λειτουργούν τόσο ως μεταφορείς LNG όσο και ως μονάδες FSRUs.
Η ανακοίνωση του Ομίλου Pyletech
«Ως Όμιλος Pyletech, που γνωρίζει άριστα το ναυπηγικό κομμάτι, τη διεθνή αγορά και τις σημαντικές επενδύσεις, που απαιτούνται για να καταστούν τα πρώην ναυπηγεία Σκαραμαγκά βιώσιμα και διεθνώς ανταγωνιστικά, καταθέσαμε εύλογες και κοστολογημένες προτάσεις. Ωστόσο, δεν ήταν οι επικρατέστερες.
Χαιρόμαστε να υπάρχουν επενδυτές, οι οποίοι σκοπεύουν να επενδύσουν τα χρήματά τους στην Ελλάδα και μάλιστα σε αυτόν τον υψηλού ρίσκου τομέα. Τους ευχόμαστε καλή επιτυχία!
Το δικό μας επενδυτικό πλάνο προέβλεπε επενδύσεις ύψους 700 εκατ. ευρώ και θα δημιουργούσε πάνω από 1.600 άμεσες και 6.000 έμμεσες θέσεις εργασίας. Ελπίζουμε οι επενδύσεις των νέων επενδυτών, που επικράτησαν, να ξεπεράσουν τις δικές μας και να αποδειχθούν βιώσιμες, προς όφελος της Ελλάδας.
Εμείς συνεχίζουμε να εξετάζουμε διάφορες επενδύσεις, που σχετίζονται με την προηγμένη τεχνολογία, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στην Ευρώπη και τη Βόρειο Αμερική».