Το συνδικάτο των μηχανοδηγών τρένων της Deutsche Bahn, της γερμανικής δημόσιας εταιρίας λειτουργίας των σιδηροδρόμων, κάλεσε σήμερα τα μέλη του σε πανεθνική απεργία, που αναμένεται μαζική, έως τα τέλη της εβδομάδας, προκειμένου να ασκηθούν πιέσεις στις μισθολογικές διαπραγματεύσεις που γίνονται με τη διοίκηση.
Το συνδικάτο των μηχανοδηγών GDL αναμένεται να προχωρήσει στην «πρώτη κινητοποίηση» στα εμπορικά τρένα από σήμερα, πριν από μια «γενική συνδικαλιστική κινητοποίηση» από αύριο, Τετάρτη, έως την Παρασκευή, όπως δήλωσε ο επικεφαλής του συνδικάτου Κλάους Βεζέλσκι, σε συνέντευξη Τύπου.
Η απεργία αναμένεται να είναι μαζική: η κινητοποίηση εγκρίθηκε σε ποσοστό 95% σε ψηφοφορία μεταξύ των σχεδόν 37.000 μελών του συνδικάτου.
Η αιτία της κινητοποίησης; Η αποτυχία των μισθολογικών διαπραγματεύσεων για την επόμενη συλλογική σύμβαση μεταξύ της διοίκησης και του συνδικάτου, ειδικά σε ό,τι αφορά τις μισθολογικές αυξήσεις.
Η Deutsche Bahn, που ανήκει κατά 100% στο γερμανικό Δημόσιο, προτείνει αύξηση 1,5% τους μισθούς από τον Ιανουάριο του 2022 και στη συνέχεια 1,7% από τον Μάρτιο του 2023.
Μια πρόταση που κρίνεται «πάρα πολύ χαμηλή» από το συνδικάτο, που ζητά αύξηση 1,4% από το 2021 καθώς και μπόνους 600 ευρώ, και στη συνέχεια 1,8% το 2022.
Η ανακοίνωση, αν και αναμενόταν εδώ και ημέρες, είχε αρνητικό αντίκτυπο στη διοίκηση της εταιρίας. Η απεργία αυτή είναι «χαστούκι στο πρόσωπο», ανέφερε η Deutsche Bahn.
Με τη θερινή περίοδο, ο όμιλος γνώριζε ανάκαμψη της δραστηριότητας ύστερα από μήνες περιορισμών λόγω της πανδημίας του κορονοϊού.
Η Deutsche Bahn σε κάθε περίπτωση διαβεβαίωσε ότι «είναι έτοιμη να διαπραγματευτεί οποτεδήποτε και οπουδήποτε».
Η τελευταία μεγάλη σύγκρουση αυτού του είδους στην εταιρία έγινε μεταξύ του 2014 και 2015. Κατά τη διάρκεια περίπου 9 μηνών, το συνδικάτο GDL είχε διοργανώσει εννέα απεργίες, διάρκειας πολλών ημερών η καθεμία, ζητώντας μεταρρύθμιση των κανόνων εκπροσώπησης. Τον Μάιο του 2015, μια εξαήμερη απεργία έγινε η κινητοποίηση με τη μεγαλύτερη διάρκεια την ιστορία της επιχείρησης.