Προσεχώς τα τρία τέταρτα των νέων ταξινομήσεων στη Νορβηγία θα αφορούν αποκλειστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, εκτίμησε εξειδικευμένος οργανισμός, μετά το ρεκόρ πωλήσεων τον Αύγουστο στη χώρα, που μπορεί να καυχιέται πως βρίσκεται στην πρωτοπορία διεθνώς ως προς τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.
Σύμφωνα με το Συμβούλιο Πληροφόρησης για την Οδική Κυκλοφορία (OFV), το 71,9% των πωλήσεων καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα στη σκανδιναβική χώρα – η οποία, παραδόξως, είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός υδρογονανθράκων στη δυτική Ευρώπη – αφορούσε αυτοκίνητα που κινούνται αποκλειστικά με μπαταρίες.
Τα εννιά στα δέκα μοντέλα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις ήταν ηλεκτρικά, με το Model Y, το νέο μικρό SUV της Tesla, το Mustang Mach-E της Ford και το ID.4 της Volkswagen να καταλαμβάνουν τις τρεις πρώτες θέσεις. Το μοναδικό μη ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην κορυφή της κατάταξης ήταν υβριδικό: το RAV4 της Toyota.
«Αν η τάση που παρατηρούμε τους τελευταίους μήνες συνεχιστεί, τα τρία νέα αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης στα τέσσερα θα είναι προσεχώς ηλεκτρικά», σημείωσε το OFV σε ανακοίνωση Τύπου που δημοσιοποίησε.
Σύμφωνα με τον οργανισμό, η Νορβηγία βρίσκεται σε καλό δρόμο για να γίνει πραγματικότητα η φιλοδοξία της όλα τα νέα οχήματα που πωλούνται στη χώρα να είναι «μηδενικών εκπομπών» – να κινούνται χάρη σε μπαταρίες ή σε υδρογόνο – από το 2025 και πέρα.
«Ακόμη κι αν δεν φθάσουμε εκεί, διότι υπάρχουν πάντα τοποθεσίες της χώρας που θα χρειάζονται άλλες μορφές καυσίμου, δεν θα απέχουμε πολύ», προεξόφλησε μιλώντας στο Γαλλικό Πρακτορείο ο διευθυντής του OFV, ο Έιβιντ Σόλμπεργκ Τόρσεν.
«Η εξέλιξη είναι πολύ πιο γρήγορη απ’ ό,τι προβλεπόταν κι αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ολοένα περισσότεροι κατασκευαστές προτείνουν καλά και ενδιαφέροντα ηλεκτρικά μοντέλα», εξήγησε.
Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση προωθείται ενεργά τα τελευταία χρόνια στη σκανδιναβική χώρα που παράγει σχεδόν όλη την ενέργεια που καταναλώνει χάρη σε υδροηλεκτρικά φράγματα, χωρίς να εκπέμπει αέρια που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου και την υπερθέρμανση του πλανήτη.
Στη Νορβηγία οι κάτοχοι ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνεχίζουν να απολαύουν πολλά πλεονεκτήματα, παρότι οι αρχές έχουν αρχίσει να τα περιορίζουν κάπως, για παράδειγμα καταργώντας την απαλλαγή από όλα τα διόδια και τη δυνατότητα χρήσης των λωρίδων των μέσων μαζικής μεταφοράς και των λωρίδων έκτακτης ανάγκης.
Αντίθετα με τα ντιζελοκίνητα και τα βενζινοκίνητα οχήματα, που υπόκεινται σε πολύ υψηλή φορολογία, τα αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και άλλων βλαβερών αερίων απαλλάσσονται από σχεδόν όλους τους φόρους και τα τέλη, κάτι που τα καθιστά πιο ανταγωνιστικά.
Στην πλευρά των κατασκευαστών, αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες, ανάμεσά τους οι Volvo, DS και Lancia, έχουν αναγγείλει πως τα επόμενα χρόνια θα παράγουν αποκλειστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.