Επιδεινώθηκε το κλίμα μεταξύ των ιταλικών επιχειρήσεων τον Δεκέμβριο, καθώς η αύξηση των κρουσμάτων κορωνοϊού δημιουργεί αμφιβολίες για την ισχύ της οικονομικής ανάκαμψης, αλλά η καταναλωτική εμπιστοσύνη ενισχύθηκε ελαφρώς.
Η στατιστική υπηρεσία Istat ανακοίνωσε ότι ο δείκτης εμπιστοσύνης στη μεταποίηση μειώθηκε στις 115,2 μονάδες τον Δεκέμβριο από τις 115,9 μονάδες τον προηγούμενο μήνα, και διαμορφώθηκε αντίστοιχα των εκτιμήσεων για 115,3 μονάδες.
Ο σύνθετος δείκτης επιχειρηματικού ηθικού, υποχώρησε στις 113,1 μονάδες τον Δεκέμβριο από τις 114,8 μονάδες τον Νοέμβριο.
Ωστόσο η καταναλωτική εμπιστοσύνη ενισχύθηκε απροσδόκητα αυτό τον μήνα, στις 117,7 μονάδες από τις 117,5 μονάδες τον Νοέμβριο, έναντι εκτιμήσεων για 116,2 μονάδες.
Το καταναλωτικό κλίμα πιθανότατα έχει ενισχυθεί από περισσότερα από 7 δισ. Ευρώ σε μειώσεις φόρων που ορίζονται στον προϋπολογισμό της κυβέρνησης για το 2022.