Στα 34,5 εκατ. ευρώ ανήλθε ο κύκλος εργασιών της Agrino το 2021 από 33,5 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 3%. Ο δείκτης EBITDA σημείωσε περαιτέρω άνοδο σε 4,6 εκατ. ευρώ από 4,5 εκατ. ευρώ ενώ η καθαρή κερδοφορία διατηρήθηκε σταθερή στα 2,7 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει η εταιρία σε σχετική ανακοίνωση, η υγειονομική κρίση στην Ελλάδα, όπως άλλωστε και σε όλες τις χώρες, παρουσίασε κατά τη διάρκεια του 2021, περιόδους κορύφωσης και ύφεσης που επηρέαζαν ανάλογα την κατανάλωση. Η Agrino καλούμενη να λειτουργήσει εντός αυτού του εξαιρετικά ευμετάβλητου περιβάλλοντος, κατάφερε να εξομαλύνει τις διακυμάνσεις στην προμήθεια πρώτης ύλης, υλικών συσκευασίας καθώς και στα κυκλώματα διάθεσης, διανομής και πωλήσεων.
Τα αποτελέσματα κρίνονται ως πολύ θετικά καθώς η τροφοδοσία των προϊόντων της εταιρίας ήταν ομαλή και δεν παρουσιάστηκαν ελλείψεις σε προϊόντα της στην αγορά. Επιπροσθέτως, ιδιαίτερα στο β' εξάμηνο η εταιρία αντιμετώπισε σημαντικές αυξήσεις στους περισσότερους συντελεστές κόστους (πρώτη ύλη, υλικά συσκευασίας, μεταφορές, καύσιμα, ηλεκτρική ενέργεια κ.α.) επιλέγοντας, μέσω της προσπάθειας για βέλτιστη διαχείριση, να απορροφήσει το μεγαλύτερο μέρος του κόστους προβαίνοντας σε χαμηλές αυξήσεις τιμών, υποπολλαπλάσιες της συνολικής αύξησης του κόστους ανά μονάδα προϊόντος.
Oι βασικές κατηγορίες στις οποίες δραστηριοποιείται η Agrino, αυτή του ρυζιού και των οσπρίων, παρουσίασαν μεγάλη αύξηση το 2020. Στην εν λόγω αύξηση, συνετέλεσε σε σημαντικό βαθμό η μετατόπιση όγκου πωλήσεων από την εστίαση στο οργανωμένο λιανεμπόριο λόγω της καραντίνας.
Όπως αναμενόταν, η σταδιακή ύφεση της πανδημίας και το μερικό άνοιγμα της εστίασης περιόρισε τον τζίρο στις συγκεκριμένες κατηγορίες. Η εταιρία επέδειξε αντοχή στις πιέσεις, παρουσιάζοντας χαμηλότερες απώλειες πωλήσεων σε σχέση με τον μέσο όρο της αγοράς.
Οι απώλειες περιορίστηκαν στο 3,5% στο ρύζι και στο 1,6% στα όσπρια στην εγχώρια αγορά, αλλά οι πωλήσεις διατηρήθηκαν σε σημαντικά υψηλότερο επίπεδο σε σύγκριση με τις αντίστοιχες προ πανδημίας.
Επιπροσθέτως, σε ό,τι αφορά στα πανελλαδικά μερίδια αγοράς, η Αgrino ενίσχυσε την ηγετική της θέση στο ρύζι κατά 0,7 ποσοστιαίες μονάδες, αύξησε δε το μερίδιό της και στα όσπρια κατά 0,9 ποσοστιαίες μονάδες. Για το 2022 η Agrino προετοιμάζει την ενίσχυσή της στα έτοιμα γεύματα με μια σειρά που θα λανσαριστεί στο τελευταίο τρίμηνο του έτους.
Στην κατηγορία των ρυζογκοφρετών συνεχίστηκε η αυξητική τάση των πωλήσεων και των μεριδίων αγοράς εμφανίζοντας βελτίωση σε όλες τις υποκατηγορίες. Σε αυτό συνετέλεσε η ολοκλήρωση του λανσαρίσματος της σειράς mini με την προσθήκη και νέων κωδικών και το επιτυχημένο λανσάρισμα 3 νέων καινοτόμων κωδικών ρυζογκοφρετών με επικάλυψη, στα τέλη του έτους, που ακολουθούν την ανοδική πορεία των κωδικών με σοκολάτα.
Οι στόχοι της εταιρίας για τις ρυζογκοφρέτες επετεύχθησαν, καθώς το μερίδιο αγοράς υπερέβη το 50%, ενώ το 2022 διατηρεί την αυξητική του τάση.
Οι εξαγωγές σημείωσαν αύξηση της τάξεως του 2% πάρα το γεγονός ότι οι συνθήκες που δημιούργησε η συνεχιζόμενη υγειονομική κρίση αναδιαμόρφωσαν την υλοποίηση των πλάνων της εταιρίας. Θετική προοπτική δημιουργεί η εκκίνηση νέων συνεργασιών σε χώρες στόχους της ΕΕ και της Βόρειας Αμερικής με έμφαση στα τυποποιημένα επώνυμα προϊόντα. Συνεπώς, η Agrino ευελπιστεί από το 2022 και για τα προσεχή σε σημαντική ανάπτυξη των εξαγωγών της.
Το επενδυτικό πλάνο της υλοποιείται με ταχείς ρυθμούς, παρά την δραματική επιβάρυνση στο κόστος κατασκευής, λόγω της αύξησης των τιμών των οικοδομικών υλικών, του χάλυβα κλπ. Η εταιρία αναμένεται να θέσει σε λειτουργία στα τέλη του έτους μια σημαντική επένδυση, αυτή της υπερσύγχρονης μονάδας παραλαβής, ξήρανσης και αποθήκευσης δημητριακών στο Κλειδί Ημαθίας, προϋπολογισμού 6 εκατ. ευρώ.
Επιπροσθέτως, θα ολοκληρωθούν όλα τα εκκρεμή αναπτυξιακά προγράμματα της εταιρίας έως τα τέλη του 2023. Με την λειτουργία των μονάδων που περιλαμβάνονται στις νέες επενδύσεις, η Agrino αναμένεται να ενισχύσει την ανταγωνιστική της θέση στην ελληνική αλλά κυρίως στην παγκόσμια αγορά.