O Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν απείλησε σήμερα τη Δύση ότι θα «μειώσει την παραγωγή» του ρωσικού πετρελαίου «αν είναι απαραίτητο» λίγες ημέρες μετά την υιοθέτηση από την ΕΕ, την G7 και την Αυστραλία ενός ανώτατου ορίου τιμής για το ρωσικό μαύρο στα 60 δολάρια.
«Θα εξετάσουμε μια ενδεχόμενη μείωση της παραγωγής αν είναι απαραίτητο», δήλωσε ο Πούτιν κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στο Μπισκέκ, στο περιθώριο μιας περιφερειακής συνόδου κορυφής.
Ο μηχανισμός που ήθελε εδώ και μήνες η Δύση και εφάρμοσε στις αρχές της εβδομάδας η Δύση είναι μια «ανόητη απόφαση», δήλωσε.
«Το ανώτατο όριο τιμής που προτάθηκε (στα 60 δολάρια) αντιστοιχεί σε αυτά που πουλάμε σήμερα. Υπό την έννοια αυτή, αυτό δεν μας επηρεάζει σε τίποτα», δήλωσε κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου.
Η τιμή του βαρελιού του ρωσικού πετρελαίου (αργού Ουραλίων) εξελίσσεται πράγματι γύρω στα 65 δολάρια, δηλαδή μόλις παραπάνω από το ευρωπαϊκό ανώτατο όριο, προκαλώντας μια περιορισμένη επίπτωση βραχυπρόθεσμα.
Για τις χώρες που εισάγουν ρωσικό πετρέλαιο, «η υιοθέτηση αυτής της επιβλαβούς, 'μη εμπορικής' λύσης θα είναι ανόητη για όλο τον κόσμο», δήλωσε ακόμη σήμερα ο Ρώσος πρόεδρος στους δημοσιογράφους
Ένας τέτοιος μηχανισμός "αφορά όλο τον κόσμο", δήλωσε ο Πούτιν "καθώς εάν κάποιος συμφωνήσει μόλις ο καταναλωτής ορίσει την τιμή, αυτό θα οδηγήσει στην κατάρρευση της (πετρελαϊκής) βιομηχανίας, επειδή ο καταναλωτής θα επιμένει πάντα να έχει τη χαμηλότερη κατά το δυνατόν τιμή", δήλωσε.
«Δεν θα είμαστε χαμένοι σε καμιά περίπτωση», διαβεβαίωσε.
Την Παρασκευή, οι 27 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Ομάδα των Επτά ισχυρότερων οικονομιών του πλανήτη (G7) και η Αυστραλία συμφώνησαν σε μια ανώτατη τιμή των 60 αμερικανικών δολαρίων για το αργό ρωσικής προέλευσης που μεταφέρεται δια θαλάσσης, ώστε να περιορίσουν τα έσοδα της Μόσχας για τη χρηματοδότηση της στρατιωτικής της επιχείρησης στην Ουκρανία.
Επομένως, μόνο το πετρέλαιο που πωλείται από τη Μόσχα σε μια τιμή ίση ή χαμηλότερη των 60 δολαρίων θα μπορεί να συνεχίσει να παραδίδεται. Πέρα από το ανώτατο αυτό όριο, θα απαγορεύεται στις εταιρίες να παράσχουν τις υπηρεσίες που επιτρέπουν τη θαλάσσια μεταφορά (φορτίο, ασφάλιση, κ.λπ.).