Το μέλλον του λιανεμπορίου και οι προκλήσεις με τις οποίες βρίσκονται αντιμέτωπες οι επιχειρήσεις του κλάδου, αλλά η αναγκαία προσαρμογή στις νέες αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών βρέθηκαν στο επίκεντρο του 8oυ Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, που πραγματοποιείται στους Δελφούς 26 – 29 Απριλίου και τελεί υπό την Αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνας Σακελλαροπούλου.
«Δεν έχουμε δει τίποτα ακόμα από τον καινούριο χάρτη της λιανικής ανέφερε από το βήμα του συνεδρίου ο Βασίλης Φουρλής, πρόεδρος του Ομίλου Fourlis. Όπως τόνισε:
«Το πού θα καταλήξει η λιανική, σε ποια σημεία πώλησης, αριθμό καταστημάτων, μέγεθος και εμπειρία καταστήματος δεν γνωρίζουμε.
Είμαστε πολύ μακριά από την τελική εικόνα. Ο καταναλωτής θα μας οδηγήσει σε σημεία που ακόμα δεν τα φανταζόμαστε. Στο μέλλον θα μας οδηγήσει το omni-channel, η τεχνητή νοημοσύνη και η εμπειρία του καταναλωτή. Θα δημιουργηθούν retail parks που θα παρέχουν ποικίλες υπηρεσίες στους καταναλωτές (delivery points, σταθμούς φόρτισης αυτοκινήτων κ.ά) και θα σέβονται το περιβάλλον διότι οδεύουμε σε μια κυκλική οικονομία.
Όλα αυτά θα μας οδηγήσουν σε ένα καινούριο χάρτη της λιανικής». Ωστόσο διευκρίνισε ότι για να γίνουν όλα αυτά χρειάζεται καινοτομία, επενδύσεις και ταλέντα, δηλαδή άνθρωποι με ικανότητες που θα σηκώσουν πάνω τους αυτό το βάρος. «Ελπίζω η χώρα και στους τρεις τομείς να βρει το δρόμο της και να προχωρήσουμε μπροστά» σημείωσε.
Από την πλευρά του ο Αριστοτέλης Παντελιάδης πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της METRO ΑΕΒΕ εστιάζοντας στην τεχνητή νοημοσύνη σημείωσε ότι θα εξακολουθήσει για πολύ ακόμα διάστημα να κινείται μαζί με τη φυσική νοημοσύνη.
«Ο κίνδυνος με τα πολλά στοιχεία είναι να τα αναλύσεις και να χαθείς. Είναι η δική μας κρίση και όχι της τεχνητής νοημοσύνης αυτή που θα θέσει τα ερωτήματα ώστε να πάρουμε τις σωστές απαντήσεις. Αυτή είναι η πρόκληση που έχουμε μπροστά μας».
Ο κ. Παντελιάδης στο πλαίσιο της συζήτησης αναφέρθηκε στις αλλαγές που έχουν επέλθει στον τρόπο λειτουργίας του οργανωμένου λιανεμπορίου, στις συνεργασίες που αναπτύσσουν οι επιχειρήσεις, καθώς επίσης και στις νέες αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών.
Ο Κωνσταντίνος Σωτηρόπουλος Managing Director Greece & Cyprus, Mondelez από την πλευρά του αναφέρθηκε στον καταναλωτή και τις νέες διατροφικές του συνήθειες. Μάλιστα, σημείωσε ότι το 70% καταναλώνει τουλάχιστον δύο σνακ την ημέρα και το 50% αντικαθιστά ένα γεύμα με σνακ στη διάρκεια της ημέρας. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στην εξέλιξη της τεχνολογίας, τον ρόλο της τεχνητής νοημοσύνης αλλά και τον τρόπο που ο καταναλωτής κάνει τις αγορές του.
Από την πλευρά του ο Βασίλειος Κουτεντάκης Executive General Manager, Chief Retail Banking, Piraeus Bank, Greece ανέλυσε από το βήμα του συνεδρίου πώς οι τράπεζα προσαρμόζεται στις αλλαγές της αγοραστικής δυνατότητας που έχει ο πελάτης. Όπως είπε ο ίδιος μετά την πανδημία, η αγοραστική δυνατότητα του πελάτη έχει γίνει 24/7.
«Ο καταναλωτής αγοράζει ό,τι θέλει όλες τις ώρες της ημέρας και στο πλαίσιο αυτό η τράπεζα πρέπει να προσαρμοστεί ώστε να ολοκληρωθεί η συναλλαγή ικανοποιώντας τις απαιτήσεις του πελάτη και του εμπόρου». Στο πλαίσιο αυτό, οι τράπεζες αλλάζουν ρόλο. Αποτελούν τον καταλύτη για να πραγματοποιηθεί η συναλλαγή και έτσι προσαρμόζονται στα νέα δεδομένα παρέχοντας, εκτός από τα παραδοσιακά προϊόντα, νέα καινοτόμα.