Πέθανε ο Osamu Suzuki, «πατριάρχης» της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας

Πέθανε σε ηλικία 94 ετών ο Osamu Suzuki, ο οποίος διηύθυνε τη Suzuki Motor Corp, γνωστή για τα αυτοκίνητα και τις μοτοσικλέτες της, επί πολλές δεκαετίες και προώθησε την παγκόσμια επέκταση της εταιρείας.

Ο Suzuki πέθανε από λέμφωμα στις 25 Δεκεμβρίου, ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.

Κατά τη διάρκεια της μακράς θητείας του, δημιούργησε συνεργασίες με τη General Motors Co. και τη Volkswagen AG για την πώληση οχημάτων στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη και αξιοποίησε την τεχνογνωσία της Suzuki Motor στα μικρά αυτοκίνητα για να αποκτήσει κυρίαρχο μερίδιο αγοράς στην Ινδία.

Παγκόσμια εμβέλεια
Η αυτοκινητοβιομηχανία πούλησε περίπου 3,2 εκατομμύρια οχήματα παγκοσμίως κατά το οικονομικό έτος που έληξε τον Μάρτιο του 2024, αφήνοντας πίσω της την κυρίαρχη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας και το νούμερο 1 στον κόσμο Toyota Motor Corp., σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε το Bloomberg. Περισσότερα από τα μισά από αυτά τα οχήματα πωλήθηκαν στην Ινδία, όπου η ινδική μονάδα της εταιρείας, η Maruti Suzuki, κατέχει τη μερίδα του λέοντος.

Πρώην τραπεζικός υπάλληλος, ο Οσάμου Σουζούκι ξεκίνησε την καριέρα του στην αυτοκινητοβιομηχανία χάρη στον κανονισμένο γάμο του με τη Σόκο Σουζούκι, εγγονή του Μίτσιο Σουζούκι, ο οποίος ίδρυσε την προκάτοχο της Suzuki Motor, μια εταιρεία κατασκευής αργαλειών, το 1909. Ο Osamu Suzuki πήρε το επώνυμο της συζύγου του, όπως συνηθίζεται στην Ιαπωνία όταν δεν υπάρχουν αρσενικοί κληρονόμοι σε μια οικογενειακή επιχείρηση.

Εντάχθηκε στην εταιρεία το 1958, τρία χρόνια μετά το ντεμπούτο της πρώτης μοτοσικλέτας της, της τετρακύκλου ColledaCOX 125cc, και του αυτοκινήτου Suzulight 360cc 2κύκλου, που βοήθησε στην έναρξη της εποχής των μίνι οχημάτων στην Ιαπωνία.

Υπηρέτησε σε διάφορους διοικητικούς ρόλους πριν γίνει πρόεδρος το 1978. Την επόμενη χρονιά έδωσε το πρώτο του στίγμα παρουσιάζοντας το μίνι αυτοκίνητο Alto στην Ιαπωνία. Μεγάλη επιτυχία, το μοντέλο πιστώθηκε με την αναβίωση της εγχώριας αγοράς μίνι αυτοκινήτων.

Στοιχηματίζοντας ότι η εταιρεία θα μπορούσε να εδραιωθεί σε μικρές αγορές που είχαν παραμεληθεί από τους μεγαλύτερους ανταγωνιστές, ηγήθηκε της επέκτασης της Suzuki Motor στο εξωτερικό, δημιουργώντας βάσεις παραγωγής από το Πακιστάν έως την Ουγγαρία.