Καθυστερήσεις και προβλήματα στη δουλειά ενός υδραυλικού ή μιας ηλεκτρολόγου μπορεί να προκύψουν εξαιτίας της …έλλειψης πάρκινγκ στο κέντρο της πόλης, του κυκλοφοριακού ή των κακών καιρικών συνθηκών, του γεγονότος ότι ο πελάτης επιθυμεί τελικά περισσότερες εργασίες από αυτές που είχαν ζητηθεί αρχικά ή τυχόν κλειστών καταστημάτων ανταλλακτικών.
Τους αναμενόμενους ή και αστάθμητους αυτούς παράγοντες ανέφεραν -μεταξύ άλλων- ως πηγή προβλημάτων οι ίδιοι οι επαγγελματίες, που συμμετείχαν σε μικρή έρευνα με τη χρήση του εργαλείου «Mentimeter», στο πλαίσιο προγράμματος στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.
Πώς μπορεί λοιπόν να διαχειριστεί τυχόν παράπονα και επιθυμίες των πελατών του ένας υδραυλικός; Ποιος είναι ο ιδανικός τρόπος για να τονώσει τις πωλήσεις της και να αυξήσει τα έσοδά της μια ηλεκτρολόγος και πώς μπορεί μια μικρή επιχείρηση καθαρισμού ή ανακαινίσεων να εμπνεύσει το ανθρώπινο δυναμικό της και να το αξιοποιήσει με τον βέλτιστο δυνατό τρόπο;
Στη νέα εποχή των τεχνικών επαγγελμάτων, οι παλιές μέθοδοι δεν αποδίδουν πάντα και η εκπαίδευση και πιστοποίηση μετράει περισσότερο από ποτέ. Στο σκηνικό αυτό, το Εργαστήριο Μάρκετινγκ MARLAB του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, σε συνεργασία με τον «Douleutaras», πρόσφεραν -για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη, μετά την Αθήνα και την Κύπρο- ένα εξειδικευμένο πρόγραμμα πιστοποίησης επαγγελματιών.
Το πρόγραμμα, που απευθύνεται σε συνεργάτες του «Douleutaras», έχει τίτλο «Σύγχρονη Επιχειρηματικότητα & Ανάπτυξη» και διάρκεια 30 ωρών (τρεις ώρες εβδομαδιαίως). Το παρακολούθησαν δε 30 επαγγελματίες. Κατά τη διάρκειά του, οι συμμετέχοντες έλαβαν μέρος σε ολοκληρωμένη εκπαιδευτική διαδικασία δράσης και ανάδρασης από καθηγητές και στελέχη της αγοράς, σε συνεργασία με το Εργαστήριο Μάρκετινγκ MARLAB υπό τη σκέπη του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.
Όπως εξήγησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η καθηγήτρια Ροδούλα Τσιότσου, διευθύντρια του MARLAB, το πρόγραμμα ξεκίνησε στη Θεσσαλονίκη στις αρχές Οκτωβρίου και ολοκληρώνεται την Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου. «Οι επαγγελματίες που το παρακολούθησαν εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για το γεγονός ότι οι εισηγήσεις δεν ήταν γενικόλογες, αλλά πάρα πολύ καλά προσαρμοσμένες στο αντικείμενο της δουλειάς τους, με συγκεκριμένα παραδείγματα και μελέτες περίπτωσης.
Επίσης, βρήκαν πολύ χρήσιμες τις κατευθύνσεις που τους δόθηκαν για την ανάπτυξη του επαγγέλματός τους στο μέλλον» επισήμανε η κ. Τσιότσου. Πρόσθεσε ότι στόχος του MARLAB είναι η συνέχιση της συνεργασίας με τη «Douleutaras», αλλά και η δρομολόγηση αντίστοιχων προγραμμάτων και σε άλλες επιχειρήσεις, ενώσεις επιχειρήσεων και επιμελητήρια.