Μηταράκης: Τέλος στις ασφαλιστικές διακρίσεις κατά των μετόχων-οδηγών των ΚΤΕΛ

Απόφαση με την οποία αναγνωρίζεται πλέον η δυνατότητα ασφάλισης -με την ιδιότητά τους ως ελεύθερων επαγγελματιών – των μετόχων των ΚΤΕΛ ΑΕ, ανεξάρτητα από το ποσοστό συμμετοχής τους στις Ανώνυμες Εταιρείες των ΚΤΕΛ και ανεξάρτητα από το εάν οι ίδιοι οι μέτοχοι είναι ταυτόχρονα και οδηγοί των λεωφορείων, υπέγραψε ο υφυπουργός Εργασίας, αρμόδιος για θέματα Κοινωνικής Ασφάλισης, Νότης Μηταράκης.

Με την ίδια απόφαση, καταργείται η προηγούμενη εγκύκλιος του ΕΦΚΑ (5222/125/5-2-2019), η οποία έθετε περιορισμούς στην ασφάλιση των μετόχων, επειδή εξαρτούσε την ασφάλισή τους με το ποσοστό συμμετοχής τους σε μία Ανώνυμη Εταιρεία Κοινού Ταμείου Είσπραξης Λεωφορείων (ΚΤΕΛ ΑΕ).

Σχετικά με το ζήτημα αυτό, ο κ. Μηταράκης δήλωσε:

«Προχωρήσαμε στην κατάργηση των άδικων ασφαλιστικών διακρίσεων εις βάρος των μικρομετόχων των ΚΤΕΛ ΑΕ, που είχε διατηρήσει η προηγούμενη κυβέρνηση, ικανοποιώντας με αυτόν τον τρόπο ένα δίκαιο αίτημα και δίνοντας λύση σε ένα μακροχρόνιο πρόβλημα των οδηγών λεωφορείων δημόσιας χρήσης».

Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση, διακρίνονται οι ακόλουθες τέσσερις κατηγορίες ασφαλισμένων ελευθέρων επαγγελματιών στα ΚΤΕΛ ΑΕ:

– Οι μέτοχοι οι οποίοι διατηρούν ποσοστό ιδιοκτησίας σε λεωφορείο Δημόσιας Χρήσης μίας ΚΤΕΛ ΑΕ και δεν οδηγούν οι ίδιοι το λεωφορείο, ασφαλίζονται ως ελεύθεροι επαγγελματίες, σύμφωνα με το άρθρο 39 του ν. 4387/2016, όπως αυτό ισχύει κάθε φορά.

– Οι μέτοχοι που διατηρούν ποσοστό ιδιοκτησίας σε λεωφορείο Δημόσιας Χρήσης το οποίο εκμισθώνεται στην ίδια ΚΤΕΛ ΑΕ και οδηγούν οι ίδιοι το λεωφορείο, ασφαλίζονται ως ελεύθεροι επαγγελματίες, σύμφωνα με το άρθρο 39 του ν. 4387/2016.

– Στις περιπτώσεις των μέτοχων μίας συγκεκριμένης ΚΤΕΛ ΑΕ οι οποίοι απασχολούνται ως οδηγοί Δημόσιας Χρήσης λεωφορείων μίας άλλης ΚΤΕΛ ΑΕ, στην οποία δεν κατέχουν ονομαστικές μετοχές, εφαρμόζονται οι διατάξεις της παράλληλης ασφάλισης του άρθρου 36 του ν. 4387/2016.

– Επίσης, οι διατάξεις της παράλληλης ασφάλισης εφαρμόζονται και για τις περιπτώσεις εκείνες στις οποίες δεν διατηρείται η κυριότητα του λεωφορείου Δημόσιας Χρήσης, σύμφωνα με το νόμο 2963/2001, αλλά ο μέτοχος εργάζεται ως μισθωτός στην ίδια ΚΤΕΛ ΑΕ, με οποιαδήποτε ιδιότητα, εκτός της ιδιότητας του οδηγού.