Οι μεγάλες εταιρίες κατασκευής οχημάτων και εξαρτημάτων για αυτοκίνητα στην Ευρώπη έσπευσαν σήμερα να κλείσουν εργοστάσια και να μειώσουν την παραγωγή τους στην Ιταλία ενώ σε άλλες χώρες εξετάζουν το ενδεχόμενο να στείλουν τους εργαζομένους στο σπίτι τους, στις πρώτες ενδείξεις ότι ο κορονοϊός διαταράσσει την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία.
Η Fiat Chrysler ανακοίνωσε ότι παύει προσωρινά τη λειτουργία της σε κάποια από τα εργοστάσιά της στην Ιταλία και ότι θα μειώσει την παραγωγή ως απάντηση στην επιδημία της Covid-19. Η ιταλοαμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία ενίσχυσε τα μέτρα σε όλες τις μονάδες της, όπως ο εντατικός καθαρισμός όλων των περιοχών εργασίας και ανάπαυσης, προκειμένου να στηρίξει τις οδηγίες της κυβέρνησης για ανακοπή της εξάπλωσης της επιδημίας.
Η ιταλική εταιρία ελαστικών Pirelli ανακοίνωσε ότι μειώνει την παραγωγή για αρκετές ημέρες στο εργοστάσιο στο Σέτιμο Τορινέζε στη βόρεια Ιταλία αφού εργαζόμενος βρέθηκε θετικός στον ιό.
Η Ιταλία είναι η χώρα που έχει δεχθεί το δεύτερο μεγαλύτερο πλήγμα στον κόσμο, μετά την Κίνα, και τα πρωτόγνωρα μέτρα περιορισμού που έχουν επιβληθεί στη χώρα ασκούν νέες πιέσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας.
Άλλες εταιρίες, όπως η μεγαλύτερη βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία Jaguar Land Rover και η PSA, ιδιοκτήτρια της Peugeot, επίσης προσπαθούν να διαχειριστούν τα κρούσματα του νέου ιού μεταξύ των εργαζομένων τους, γεγονός που αποτυπώνει τους κινδύνους για τις επιχειρήσεις πέρα από τις εφοδιαστικές αλυσίδες και τα σύνορα της Ιταλίας.
Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία ενίσχυε τους κανόνες ασφάλειας σήμερα στο εργοστάσιο της στην ανατολική Γαλλία, όπου απασχολεί 5.000 εργαζομένους, αφού ένας εργαζόμενος βρέθηκε θετικός στον ιό, δήλωσε εκπρόσωπος. Ο άνδρας είναι σε άδεια ασθενείας από τις 29 Φεβρουαρίου.
Οι ενέργειες αυτές γίνονται την ώρα που η Volkswagen ανακοινώσε ότι ίσως στείλει στο σπίτι τους προσωρινά τους εργαζόμενους από δύο εργοστάσια στην Ισπανία –ένα που το διαχειρίζεται η ισπανική της μονάδα Seat κοντά στην Βαρκελόνη και ένα ακόμα στην περιοχή της Ναβάρα– λόγω προβλημάτων με την τροφοδοσία.
"Το εργοστάσιο στο Μαρτορέλ αυτή τη στιγμή λειτουργεί κανονικά. Επιπλέον, υπάρχουν αρκετοί κίνδυνοι που προέρχονται από την COVID-19, που έχει επηρεάσει την εφοδιαστική αλυσίδα", δήλωσε εκπρόσωπος της Seat.
Η μονάδα Skoda της VW στην Τσεχία ανακοίνωσε επίσης ότι υπάρχει κίνδυνος να δημιουργηθεί έλλειψη στα εξαρτήματα από την Κίνα, κάτι που ίσως επηρεάσει αρκετές από τις μονάδες της.
Η αναταραχή αυτή είναι το τελευταίο πλήγμα στις αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης, που πασχίζουν να αντιμετωπίσουν την αδύναμη παγκόσμια ζήτηση και το υψηλό κόστος που έχουν επωμιστεί για να ικανοποιήσουν τους αυστηρούς ευρωπαϊκούς στόχους για τους ρύπους.
Ο ιός έχει ήδη πλήξει τις επιχειρήσεις στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου του κόσμου, όπου οι πωλήσεις οχημάτων καταποντίστηκαν τον περασμένο μήνα καθώς οι πελάτες έμειναν σπίτι τους λόγω της επιδημίας.
Κλαδικός φορέας προειδοποίησε την περασμένη εβδομάδα ότι οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ιταλία, την τρίτη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης, μπορεί να συρρικνωθούν κατά παραπάνω από 15%.
Η Seat θα μπορούσε να θέσει εργαζομένους σε προσωρινή αργία, εάν χρειαστεί να μειώσει την παραγωγή λόγω προβλημάτων στην τροφοδοσία, δήλωσε ο εκπρόσωπος.
Ο εκπρόσωπος συνδικάτου της Seat Ματίας Καρνέρο δήλωσε ότι η εφοδιαστική αλυσίδα της εταιρίας επηρεάζεται από την επιδείνωση της επιδημίας.
"Όλα δείχνουν ότι αυτό θα ζητηθεί", δήλωσε ο Καρνέρο, εκπρόσωπος του UGT, του βασικού εργατικού συνδικάτου στη Seat, αναφερόμενος στην περίπτωση να τεθούν εργαζόμενοι σε προσωρινή αργία. Σε μια τέτοια περίπτωση, οι Ισπανοί εργαζόμενοι λαμβάνουν κανονικά μέρος του μισθού τους.
Εκπρόσωπος της εταιρίας δήλωσε ότι η διάρκεια αυτών των προσωρινών αργιών δεν έχει ακόμα συζητηθεί, αλλά ο Καρνέρο δήλωσε ότι μπορεί να διαρκέσουν από δύο έως πέντε εβδομάδες, προσθέτοντας ότι αυτό μπορεί πιθανόν να επηρεάσει περίπου 7.000 ανθρώπους στο εργοστάσιο.