Μεγάλη πτώση στην κατανάλωση καυσίμων

0
28

Επιπλέον μειωμένη σε ποσοστό 15% καταγράφεται το τελευταίο 10ήμερο η κίνηση στα πρατήρια υγρών καυσίμων του νομού Θεσσαλονίκης, ενώ την ίδια περίοδο είναι ανοδική η πορεία στις παραγγελίες πετρελαίου θέρμανσης, επισήμανε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Σωματείου Πρατηριούχων Υγρών Καυσίμων " 'Αγιος Χριστόφορος", Θέμης Κιουρτζής.

Εκφράζοντας τον προβληματισμό και την ανησυχία του για το τι μέλλει γενέσθαι με τον κλάδο, στο πλαίσιο της εξάπλωσης του κορονοϊού και των μέτρων που λαμβάνονται από την κυβέρνηση, ο κ. Κιουρτζής ανέφερε ότι «η κατάσταση είναι ιδιαίτερα κρίσιμη για τον κλάδο μας, ιδιαίτερα αν αναλογιστεί κανείς ότι τον Ιανουάριο και Φεβρουάριο η κίνηση και κατανάλωση στα πρατήριά μας ήταν πτωτική σε ποσοστό 10%-15%, έναντι της αντίστοιχης περσινής περιόδου» με χαρακτηριστική την χθεσινή ημέρα (Κυριακή 15/3) στην οποία "η κίνηση στα πρατήριά μας ήταν μειωμένη σε ποσοστό 50%».

Μάλιστα, ο ίδιος επισήμανε ότι «θεωρείται βέβαιο ότι οι καταναλώσεις από εδώ και πέρα θα έχουν στην καλύτερη των περιπτώσεων μείωση της τάξης του 30%, ποσοστό μη ανεκτό για τη βιωσιμότητα του κλάδου, δεδομένων των μικρών περιθωρίων κέρδους».

Σχετικά με τις αυξημένες παραγγελίες στο πετρέλαιο θέρμανσης τις τελευταίες ημέρες, ο κ. Κιουρτζής σημείωσε μεν πως «καταγράφεται άνοδος συγκριτικά με την τάση της αγοράς για τον μήνα Μάρτιο» αλλά διευκρίνισε ότι « η αγορά του πετρελαίου θέρμανσης κινήθηκε φέτος πτωτικά σε ποσοστό μεγαλύτερο του 20%».

Ο κ Κιουρτζής τόνισε πως υπάρχει επάρκεια καυσίμων στα πρατήρια. Σημείωσε ότι «μεγάλο ποσοστό συναδέλφων δεν πραγματοποιούν πλύσεις αυτοκινήτων στο εσωτερικό, στο πλαίσιο λήψης μέτρων προστασίας από τον κορονοϊό». Σήμερα στον νομό Θεσσαλονίκης, λειτουργούν περί τα 400 πρατήρια, εκ των οποίων τα 150 από εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών και διατύπωσε την εκτίμηση ότι «από τα 250 περίπου που λειτουργούν ιδιώτες, τα 80 τουλάχιστον βρίσκονται στο κόκκινο».

Την τελευταία πενταετία τουλάχιστον 100 πρατήρια στο νομό, είτε κατέβασαν ρολά, είτε πέρασαν στα χέρια των ομίλων.