Ο κορωνοϊός δεν… πάγωσε τις πωλήσεις παγωτού. Περισσότερα ξυλάκια και κυπελλάκια στο σπίτι

0
4

Η ιστορία του χάνεται στα βάθη των αιώνων και οι απαρχές του είναι «δεμένες» με διάφορους μύθους κι αφηγήσεις. Ωστόσο, το παγωτό όχι μόνο δεν χάθηκε στα βάθη των αιώνων, αλλά «ταξίδεψε» ως τις μέρες μας δροσίζοντας ολόκληρες γενιές…

Στη Βόρεια Ελλάδα, οι πρώτοι παγωτατζήδες έκαναν την εμφάνισή τους στα δρομάκια των αστικών -και όχι μόνο- κέντρων με τα καροτσάκια τους και πουλούσαν το νόστιμο παγωμένο γλύκισμα ως πλανόδιοι πωλητές.

Από το τροχήλατο με το κασάτο φτάσαμε σήμερα σε περισσότερες από εκατό γεύσεις. Μάλιστα, όπως λένε οι επαγγελματίες του χώρου, το παγωτό έχει την τιμητική του στην εποχή του κορωνοϊού!

Μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού/Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM», ο Παναγιώτης Τσινάβος, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος μεγάλης παγωτοβιομηχανίας των Σερρών και μέλος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδας, σημειώνει πως τα ποσοστά στις πωλήσεις παγωτού αυξήθηκαν την περίοδο των περιοριστικών μέτρων και της αναγκαστικής παραμονής στο σπίτι λόγω πανδημίας.

«Η κατανάλωση στο σπίτι για όλη την οικογένεια ήταν αυξημένη ιδιαίτερα κατά την περίοδο του εγκλεισμού και πράγματι ο κόσμος έφαγε περισσότερα παγωτά. Φαίνεται πως είχαμε την ανάγκη από γεύση και δροσιά και επιπλέον ήταν εύκολο να τα προμηθευτεί κάποιος από τα ψυγεία της γειτονιάς επιστρέφοντας στο σπίτι από τον περίπατο, που ήταν και η μοναδική έξοδος. Δυστυχώς όμως θα μειωθεί η πώληση στους τουριστικούς προορισμούς» επισημαίνει.

Χωνάκι, κυπελλάκι, πύραυλος… Λέξεις συνδεδεμένες με γλυκές αναμνήσεις παιδικών κυρίως χρόνων, χρόνων ανεμελιάς. Πρώτο ραντεβού, πρώτο κέρασμα, πρώτη έξοδος στο πανηγύρι του χωριού, παιδιά στα ψυγεία κρεμασμένα σαν… τσαμπιά για να διαλέξουν ένα παγωτό μετά το σχολείο, παγωτό μετά το χειρουργείο για τις αμυγδαλές – όλα εικόνες βγαλμένες μέσα από την ίδια τη ζωή. Η βανίλια, το κακάο και το φιστίκι αποτελούν γεύσεις ορόσημο και η ιστορία του παγωτού είναι «φορτωμένη» με αναμνήσεις που δεν… λιώνουν στο πέρασμα του χρόνου.

«Η εταιρεία μας ξεκίνησε το 1954. Τον πρώτο καιρό που δεν υπήρχε ηλεκτρικό ρεύμα, το παγωτό γινόταν σε βαρελάκι που το γύριζαν με πάγο και αλάτι ως ψυκτικό μέσο και η διανομή γινόταν με τα καρότσια. Οι παλιότεροι θα θυμούνται τα παραδοσιακά υπαίθρια κινούμενα παγωτατζίδικα στις γειτονιές που πουλούσαν παγωτά» λέει ο κ. Τσινάβος και σημειώνει πως η απλότητα της εποχής εκείνης έδωσε τη θέση της σε μια εποχή όπου πλέον υπάρχει παγωτό για κάθε γούστο!

«Είχαμε πριν από εξήντα χρόνια το κασάτο, ήταν ένα σάντουιτς με βάφλες και γάλα και ήταν το πρώτο προϊόν που έβγαλε ο πατέρας μου. Είναι ένα τοπικό προϊόν, ιδιαίτερα γνωστό στις Σέρρες και την ευρύτερη περιοχή. Οι τάσεις σήμερα είναι πολλές, οι νέες γεύσεις εκατοντάδες, πιο… λάιτ, πιο σύγχρονες τάσεις με γλυκαντικές ουσίες αντί ζάχαρης χωρίς λακτόζη κ.λπ.» εξηγεί ο κ. Τσινάβος.

Το παγωτό γιαούρτι «σαρώνει» στις εξαγωγές στην Ευρώπη

Το καλό παγωτό είναι ένα υγιεινό και ευχάριστο γλύκισμα, που αποτελείται από γάλα, έχει θρεπτικές ουσίες, βιταμίνες και αποτελεί όχι μόνο ευχάριστη αλλά και υγιεινή τροφή, εξηγεί ο κ. Τσινάβος, σύμφωνα με τον οποίο στο εξωτερικό κάνει θραύση η γεύση «γιαούρτι».

«Η αγωνία για εμάς που ασχολούμαστε με το παγωτό είναι να είναι ποιοτικό, γευστικό, υγιεινό, κάτι που να θέλει να γευτεί ο καταναλωτής και να του προσφέρει ευχαρίστηση. Τελευταία, μάλιστα, το παγωτό με κύριο φορέα το ελληνικό γιαούρτι εξάγεται από τις Σέρρες σε τουλάχιστον 24 χώρες της Ευρώπης, με την Ιταλία που θεωρείται και χώρα παγωτού να βρίσκεται στις πρώτες που εισάγουν το ελληνικό γιαουρτο-παγωτό» σημειώνει ο κ. Τσινάβος.