Ο όμιλος Volkswagen αντιμετωπίζει υψηλό πρόστιμο για τους ρύπους

Ο όμιλος Volkswagen αντιμετωπίζει πρόστιμο άνω των 100 εκατ. ευρώ γιατί δεν κατάφερε να πιάσει τους στόχους για τους ρύπους των αυτοκίνητων που είχε θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση το 2020. Ο όμιλος VW, που κατέχει τις μάρκες μαζικής παραγωγής VW, Audi, Porsche, Skoda και Seat, κατάφερε να μειώσει τις μέσες εκπομπές CO2 στα νέα αυτοκίνητα που πωλήθηκαν στην ΕΕ πέρυσι κατά περίπου 20% σε 99,8 γραμ./χλμ. Όμως, η τελική επίδοση του ομίλου στον τομέα των ρύπων ήταν περίπου 0,5 γραμ./χλμ. πάνω από τον στόχο που έχει καθορίσει η ΕΕ, σύμφωνα με τον ομιλο.

Ο Χέρμπερτ Ντις, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του Volkswagen Group και πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της μάρκας Volkswagen Passenger Cars, δήλωσε ότι ελπίζει να επιτύχει τον στόχο φέτος καθώς οι κύριες μάρκες της εταιρείας παρουσιάζουν νέα ηλεκτρικά μοντέλα.

Η βασική μάρκα VW του VW Group και η Audi πέτυχαν τους στόχους τους, κυρίως λόγω της κυκλοφορίας των ηλεκτρικών μοντέλων VW ID3 και Audi e-tron. Η VW δεν ανέφερε εάν οι μάρκες Porsche, Seat και Skoda πέτυχαν τους στόχους εκπομπών τους.

Ανέφερε ότι οι εκπομπές των πολυτελών μαρκών ειδικών προδιαγραφών Bentley και Lamborghini μετρούνται μεμονωμένα και δεν περιλαμβάνονται στον αριθμό της ομάδας των 99,8 γραμ./χλμ.

Η VW μειώνει τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης που προσφέρει και επαναπροσδιορίζει την παραγωγή περισσότερων εργοστασίων της για να κατασκευάσει ηλεκτρικά οχήματα σε μια προσπάθεια να συμβαδίσει με τον κατασκευαστή ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla, αναφέρει το Automotive News Europe.

Ο Χέρμπερτ Ντις, δήλωσε ότι οι αυστηρότεροι στόχοι εκπομπών της ΕΕ θα αναγκάσουν τον όμιλο VW να αυξήσει το ποσοστό των υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων στις ευρωπαϊκές πωλήσεις αυτοκινήτων στο 60% έως το 2030, από έναν προηγούμενο στόχο 40%.

O όμιλος VW, αναμένει να έχει έναν ευκολότερο χρόνο φέτος και να επιτύχει τον στόχο του 2021, χάρη στην αυξημένη παραγωγή νέων αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων που βασίζονται στην αρχιτεκτονική MEB. Αυτή η ειδική πλατφόρμα αποτελεί την βάση για να αναπτυχθούν τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα καθώς και τα συμπαγή crossover VW ID4 και Skoda Enyaq.

Η ΕΕ, έχει θέσει αυστηρούς στόχους για να περιοριστούν οι εκπομπές καυσαερίων, αναγκάζοντας τις αυτοκινητοβιομηχανίες να αναπτύξουν τεχνολογία χαμηλών εκπομπών για να μην αντιμετωπίσουν ποινή 95 ευρώ ανά γραμμάριο περίσσειας CO2 που εκπέμπουν τα αυτοκίνητα τους.

Ο όμιλος VW παραδέχτηκε το 2015 ότι εξαπάτησε τις δοκιμές εκπομπών σε κινητήρες ντίζελ, ένα σκάνδαλο που του κόστισε πάνω από 30 δισ. ευρώ (33 δισ. δολάρια) σε πρόστιμα και ανταλλαγές αυτοκινήτων, κυρίως στις ΗΠΑ, αναφέρει το Automotive News Europe.

Τα κέρδη του ομίλου Volkswagen σχεδόν μειώθηκαν στο ήμισυ, το περασμένο έτος λόγω του αντίκτυπου της πανδημίας, αλλά η ανάκαμψη στις πωλήσεις αυτοκινήτων premium στην Κίνα και οι ισχυρότερες παραδόσεις το τέταρτο τρίμηνο βοήθησαν τον όμιλο να διατηρήσει την πρώτη θέση στη παγκόσμια αγορά.

Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, δήλωσε ότι τα λειτουργικά κέρδη, εξαιρουμένων των δαπανών που σχετίζονται με το σκάνδαλο εκπομπών ντίζελ, ανήλθαν σε 10 δισ. ευρώ, σε σύγκριση με 19,3 δισεκατομμύρια το 2019.

Ο κορυφαίος μέτοχος Porsche Automobil Holding SE, ο οποίος κατέχει το 31,4% της Volkswagen και το 53,1% των δικαιωμάτων ψήφου του ομίλου, δήλωσε ότι πιθανότατα η απόδοση της μάρκας Volkswagen, θα αποφέρει σημαντικά καθαρά κέρδη μετά τους φόρους για το 2020.

Οι πωλήσεις στη Volkswagen αυξήθηκαν 1,7% το Δεκέμβριο, ενώ οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη μειώθηκαν σχεδόν κατά 4%, σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.

Η Volkswagen και οι ανταγωνιστές της εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν προκλήσεις λόγω της πανδημίας, συμπεριλαμβανομένης της παγκόσμιας έλλειψης ανταλλακτικών που απαιτούνται για την παραγωγή και των συνεχιζόμενων διακοπών λειτουργίας σε διάφορες αγορές για την καταπολέμηση της επιδημίας, που σημαίνει ότι το 2021 θα είναι μια ακόμη δύσκολη χρονιά, αναφέρει το Reuters.

Αντιμετωπίζει επίσης σκληρό ανταγωνισμό στην ανάπτυξη ηλεκτροκίνητων και αυτοκινούμενων αυτοκινήτων. Η συγχώνευση της Fiat Chrysler και της Peugeot-ιδιοκτήτη PSA για τη δημιουργία της τέταρτης μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας Stellantis στον κόσμο, αυξάνει την πίεση.