Η Coca-Cola έχασε το 20% του όγκου των πωλήσεων της στην Ελλάδα το 2020

0
2

Μείωση 20,6% παρουσίασε το 2020 ο όγκος των πωλήσεών της στην Ελλάδα, ανακοίνωσε η Coca-Cola HBC AG. Επίσης, επεσήμανε ότι η Ελλάδα είναι μία από τις χώρες που έχουν πληγεί περισσότερο στον τομέα των αναπτυγμένων αγορών, δεδομένης της υψηλής έκθεσης της στο κανάλι της κατανάλωσης εκτός σπιτιού και στον τουρισμό. Η επίδοση του όγκου πωλήσεων κατά το τέταρτο τρίμηνο σημείωσε σημαντική βελτίωση παρά την ιδιαίτερα υψηλή συγκριτική βάση.

Αναφορικά με τις οικονομικές επιδόσεις του Ομίλου, τα λειτουργικά κέρδη ανήλθαν σε 660,7 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 7,6% σε σχέση με το 2019 οπότε και διαμορφώθηκαν σε 715,3 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη ανήλθαν στα 672,3 εκατ. ευρώ από 758,7 εκατ. ευρώ το 2019, μειωμένα κατά 11,4%

Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 414,9 εκατ. ευρώ το 2020 από 487,5 εκατ. ευρώ το 2019 μειωμένα κατά 14,9% ενώ τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη ανήλθαν 431,4 εκατ. ευρώ από 522,2 εκατ. ευρώ το 2019, μειωμένα κατά 17,4%.

Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανήλθαν σε 6,131 δισ. ευρώ το 2020 από 7,026 δισ. ευρώ το 2019 μειωμένα κατά 12,7%, ενώ σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση ανήλθαν σε 6,131 δισ. ευρώ από 6,781 δισ. ευρώ, μειωμένα κατά 9,6%. Ο όγκος πωλήσεων διαμορφώθηκε σε 2,13 δισ. κιβώτια από 2,26 δισ. κιβώτια το 2019, μειωμένος κατά 5,7%.

Ο όμιλος παρουσίασε βελτιωμένες επιδόσεις του όγκου πωλήσεων στο δεύτερο εξάμηνο, με μείωση του όγκου πωλήσεων κατά 0,7% για το τέταρτο τρίμηνο σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης και με περιορισμό της μείωσης του όγκου πωλήσεων στο 4,6% για ολόκληρο το έτος σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης.

Τέσσερις από τις μεγαλύτερες αγορές μας παρουσίασαν αύξηση του όγκου πωλήσεων σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης: η Νιγηρία, η Ρωσία, η Πολωνία και η Ουκρανία Επίσης, παρουσίασε αύξηση του όγκου πωλήσεων στο κανάλι της εντός σπιτιού κατανάλωσης κατά μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό το δεύτερο εξάμηνο.

Τα συγκρίσιμα βασικά κέρδη ανά μετοχή διαμορφώθηκαν σε 1,19 ευρώ με πτώση 17,5%, λόγω υψηλότερου μέσου φορολογικού συντελεστή και μικρής αύξησης στις δαπάνες χρηματοδότησης ενώ τα βασικά κέρδη ανά μετοχή μειώθηκαν κατά 14,9%. Οι καθαρές ταμειακές ροές ύψους 497 εκατ. ευρώ ήταν αυξημένες κατά 54,4 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση

Το διοικητικό συμβούλιο θα προτείνει μέρισμα ανά μετοχή ύψους 0,64 ευρώ, αυξημένο κατά 3,2% σε ετήσια βάση.

Ο κ. Zoran Bogdanovic, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, σχολίασε: «Τα νούμερα που παρουσιάσαμε σήμερα αποδεικνύουν τη μεγάλη πρόοδο του ομίλου μας στη διαμόρφωση λειτουργικής ευελιξίας αλλά και την αντοχή των περιθωρίων κέρδους σε βάθος χρόνου. Είμαι υπερήφανος για την ταχύτητα, ευελιξία και φροντίδα με την οποία ανταποκρίθηκαν οι άνθρωποί μας κατά τη διάρκεια της πανδημίας και για τα αποτελέσματα που έχουμε επιτύχει. Είμαι επίσης ευγνώμων στους πελάτες και τους προμηθευτές μας για την πολύτιμη συνεργασία τους, η οποία είναι ακόμη περισσότερο ζωτικής σημασίας σε αυτές τις δύσκολες στιγμές.

Η βελτιωμένη επίδοση κατά το δεύτερο εξάμηνο οφείλεται στην αύξηση της κατανάλωσης στο σπίτι και τη μεγαλύτερη ανθεκτικότητα της κατανάλωσης εκτός σπιτιού, παρά την επανεμφάνιση κρουσμάτων σε πολλές από τις αγορές μας προς το τέλος του έτους.

Ο καθορισμός αυστηρών προτεραιοτήτων για τις επενδύσεις στην αγορά, πάντα σε στενή συνεργασία με την ομάδα της The Coca-Cola Company, σε συνδυασμό με την άμεση προσαρμογή της στρατηγικής διείσδυσης στην αγορά και την εξαιρετική εφαρμογή της εμπορικής μας στρατηγικής, είχαν ως αποτέλεσμα μεγάλη αύξηση του μεριδίου αγοράς σε αξία τόσο στα έτοιμα προς κατανάλωση μη αλκοολούχα ποτά όσο και στα ανθρακούχα αναψυκτικά στις περισσότερες αγορές μας.

Με την αβεβαιότητα στις οικονομικές προοπτικές να παραμένει, είμαστε σίγουροι για τις ευκαιρίες και κατευθύνσεις που παρουσιάζονται για τον Όμιλο και επενδύουμε για να ενισχύσουμε τις ικανότητές μας, οι οποίες θα καθορίσουν, σε συνδυασμό με την περαιτέρω πρόοδο στο κομμάτι της βιωσιμότητας, την μακροπρόθεσμη απόδοσή μας.

Το 2021, θα συνεχίσουμε να προσαρμοζόμαστε γρήγορα σε μια δυναμική αγορά και θα συνεργαστούμε με τους πελάτες μας για να επιτύχουμε σημαντική ανάκαμψη στα έσοδα από πωλήσεις σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, μαζί με μια μικρή αύξηση στο λειτουργικό περιθώριο κέρδους.

Σε αναγνώριση της δύναμης του οργανισμού και των μελλοντικών ευκαιριών, το Διοικητικό Συμβούλιο έχει προτείνει μέρισμα ανά μετοχή ύψους 0,64 ευρώ, αυξημένο κατά 3,2% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Προχωράμε με αισιοδοξία και γνωρίζοντας ότι θα συνεχίσουμε να προσαρμοζόμαστε για να κερδίσουμε».