Οι αυτοκινητοβιομηχανίες σε όλο τον κόσμο, στην αποτίμηση που θα κάνουν μετά την ολοκλήρωση του πρώτου τριμήνου του 2021, απλά θα επισημάνουν την απώλεια πολλών δισ. ευρώ λόγω της έλλειψης ημιαγωγών.
Η εταιρεία συμβούλων Alix Partners που ασχολείται με την πορεία των αυτοκινητοβιομηχανιών στην παγκόσμια αγορά σημειώνει ότι θα μειωθούν φέτος κατά 60,6 δισ. δολάρια τα έσοδα των αυτοκινητοβιομηχανιών.
Όλα αυτά εν μέσω πανδημίας, όταν όλο το προηγούμενο διάστημα μειώθηκε σημαντικά η παραγωγή νέων μοντέλων λόγω της μειωμένης ζήτησης. H General Motors αναμένει ότι η έλλειψη ημιαγωγών θα μειώσει τα κέρδη της κατά 1,5 δισ. δολάρια, ενώ η Ford αναφέρει ότι αυτή η ζημία θα αγγίξει το 1 δισ. δολάρια. Η Honda και η Νissan αναμένεται να πουλήσουν 250.000 λιγότερα αυτοκίνητα με την ολοκλήρωση του πρώτου τριμήνου του έτους, λόγω της συγκεκριμένης έλλειψης.
Οι ημιαγωγοί είναι εξαιρετικά σημαντικά ανταλλακτικά για την ολοκλήρωση των συστημάτων ψυχαγωγίας και από τα πιο βασικά μέρη για να λειτουργήσουν συστήματα όπως το υδραυλικό τιμόνι και τα φρένα. Ανάλογα με το όχημα και τις επιλογές του, οι ειδικοί λένε ότι ένα όχημα έχει δεκάδες ημιαγωγούς, με τα οχήματα που έχουν προηγμένα συστήματα ασφάλειας και ψυχαγωγίας να έχουν ανάγκη από μεγαλύτερο αριθμό.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να βρουν με κάθε τρόπο ημιαγωγούς, προκειμένου να συνεχιστεί απρόσκοπτα η παραγωγή αυτοκινήτων. Ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η GM και η Ford, επιβεβαίωσαν ότι σχεδιάζουν να κατασκευάσουν εν μέρει προϊόντα και να τα αποθηκεύσουν έως ότου γίνουν διαθέσιμες προμήθειες ημιαγωγών.
Η ερευνητική εταιρεία IHS Markit προβλέπει ότι με την ολοκλήρωση του πρώτου τριμήνου θα παραχθούν 672.000 λιγότερα οχήματα λόγω της έλλειψης ημιαγωγών, συμπεριλαμβανομένων και 250.000 μονάδων στην Κίνα.
Αν και σημαντικοί προμηθευτές ημιαγωγών με έδρα την Ταϊβάν, έχουν ανακοινώσει επενδυτικά σχέδια για αύξηση της παραγωγικής ικανότητας, η IHS αναφέρει ότι θα πάρει χρόνο για να φανεί η αύξηση της παραγωγής στην αυτοκινητοβιομηχανία. Και αυτό γιατί απαιτείται μεγάλος χρόνος παράδοσης.
Η μεγάλη έλλειψη ημιαγωγών χρονολογείται από τις αρχές του περασμένου έτους, όταν η πανδημία διέκοψε την λειτουργία μονάδων συναρμολόγησης οχημάτων. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι κατασκευαστές να στρέψουν το ενδιαφέρον τους σε άλλους τομείς όπως τα ηλεκτρονικά είδη, τα οποία δεν αναμένονταν να πληγούν σε μεγάλο βαθμό από την πανδημία.
Ωστόσο, η ζήτηση για νέα οχήματα και κυρίως για ηλεκτρικά αυτοκίνητα φάνηκε να μην μειώνεται κατά τη διάρκεια του lockdown. Έτσι η αυξημένη ζήτηση έφερε σε αδιέξοδο τις εταιρίες παραγωγής ημιαγωγών, που προσπαθούν τώρα να ανταποκριθούν στην αυξημένη ζήτηση.