Θεσσαλονίκη: Αυξήθηκαν οι λιανικές πωλήσεις ένδυσης-κλωστοϋφαντουργίας στην εγχώρια αγορά

0
5

Tα προπανδημικά επίπεδα του 2019 ξεπέρασαν πέρυσι οι λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων, κλωστοϋφαντουργικών ειδών και υποδημάτων στην εγχώρια αγορά, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, που γνωστοποίησε σήμερα ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ).

Αυξημένες οι πωλήσεις ενδυμάτων κατά 23,5%
Οι πωλήσεις ενδυμάτων ήταν αυξημένες κατά 23,5%, αυτές των κλωστοϋφαντουργικών ειδών κατά 6% και εκείνες των υποδημάτων κατά 14,5%. Κι αυτό, σε μια περίοδο που οι εξαγωγές ακολούθησαν το ίδιο έτος πτωτική πορεία, για πρώτη φορά την τελευταία εννιαετία, υπό την πίεση των πληθωριστικών πιέσεων και της μείωσης της ζήτησης για ρούχα στις αγορές όπου απευθύνονται τα ελληνικά προϊόντα.

Σε αξία, οι λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων το 2023 ξεπέρασαν τα 3,5 δισ. ευρώ για τις επιχειρήσεις που τηρούν διπλογραφικά βιβλία. Αντίστοιχα, οι λιανικές πωλήσεις υποδημάτων και δερμάτινων ειδών ανήλθαν σε 570 εκατ. ευρώ και των κλωστοϋφαντουργικών ειδών σε 395 εκατ. ευρώ.

Συνολικά οι λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων – υποδημάτων και κλωστοϋφαντουργικών στην ελληνική αγορά το 2023 άγγιξαν τα 4,5 δισ. ευρώ και αντιστοιχούσαν στο 6,5% του συνόλου των λιανικών πωλήσεων της χώρας. «Η πραγματική αξία, εάν συνυπολογιστούν οι επιχειρήσεις που δεν τηρούν διπλογραφικά βιβλία, είναι πολύ μεγαλύτερη» επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση του ΣΕΠΕΕ, σύμφωνα με τον οποίο οι λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων αποτελούν την πέμπτη σημαντικότερη κατηγορία, μετά τα τρόφιμα, τα καύσιμα, τα αυτοκίνητα και τα φαρμακευτικά είδη. Ποσοστιαία η αύξηση στην ένδυση το 2023 έναντι του 2021 ανήλθε σε 10,8%. Ανά τρίμηνο, η πορεία αύξησης των λιανικών πωλήσεων ενδυμάτων το 2023, σε σχέση με το 2022, ήταν: πρώτο τρίμηνο +28%, δεύτερο + 9,5%, τρίτο +6,3% και τέταρτο + 7,1%.