Η επιβράδυνση της Κινεζικής οικονομίας, καθώς και η προσπάθεια του Πεκίνου να περιορίσει την επίδειξη πλούτου εξελίσσονται σε πονοκέφαλο για τις μεγαλύτερες εταιρείες ειδών πολυτελείας του πλανήτη.
Η LVMH ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις της στην Ασία, όπου περιλαμβάνεται η Κίνα, αλλά όχι η Ιαπωνία, υποχώρησαν κατά 14% κατά το τρίμηνο που ολοκληρώθηκε στα τέλη Ιουνίου, καταγράφοντας ακόμα χειρότερα αποτελέσματα από το πρώτο τρίμηνο του έτους, που είχαν υποχωρήσει κατά 6%.
Η εταιρεία, με έδρα στο Παρίσι, δεν είναι η μόνη που πλήττεται από την κατάσταση στην Κίνα, καθώς το ίδιο ισχύει και για αντίπαλες εταιρείες ειδών πολυτελείας, οι οποίες έχουν δει τις πωλήσεις τους στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομική δύναμη στον κόσμο να διολισθαίνουν.
O ρόλος της Κίνας
Όλα αυτά συμβαίνουν επειδή οι Κινέζοι καταναλωτές μειώνουν τις ακριβές αγορές, ενώ η κυβερνητική λογοκρισία κλείνει τους λογαριασμούς στα κοινωνικά δίκτυα των influencers, που επιδεικνύουν αγορές ειδών πολυτελείας.
Η LVMH, που είναι η μεγαλύτερη εταιρεία ειδών πολυτελείας στον κόσμο, ανακοίνωσε ότι και η συνολική αύξηση του τζίρου της επιβραδύνθηκε κατά το δεύτερο τρίμηνο του έτους.
Παρόλα αυτά, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της LVMH, Μπερνάρ Αρνώ, δήλωσε συγκρατημένα αισιόδοξος για το μέλλον. Όπως είπε, «τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου της χρονιάς αντανακλούν την εκπληκτική ανθεκτικότητα της LVMH μέσα σε ένα κλίμα οικονομικής και γεωπολιτικής αβεβαιότητας».
Οι μετοχές της κολοσσιαίας επιχείρησης, που διαθέτει μεταξύ πολλών άλλων φίρμες όπως η Louis Vuitton, η Dior και τα Tiffany & Co, έχουν απωλέσει σχεδόν το 20% της αξίας τους τον τελευταίο χρόνο.
Αλλες εταιρείες
Όμως, τις συνέπειες της Κινεζικής επιβράδυνσης αισθάνονται και άλλες εταιρείες ειδών πολυτελείας, όπως η βρετανική Burberry, της οποίας οι πωλήσεις στην Κίνα έχουν υποχωρήσει κατά περισσότερο από 20% σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιάς.
Ο όμιλος Swatch – η ελβετική ωρολογοποιία με φίρμες όπως τα Blancpain, τα Longines και τα Omega – ανακοίνωσε ότι η μειωμένη ζήτηση στην Κίνα έχει οδηγήσει σε πτώση των πωλήσεων κατά 14,4% κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα της προηγούμενης χρονιάς.
Η Richemont, στην οποία ανήκουν τα Cartier, είδε τις πωλήσεις στην Κίνα, το Χονγκ Κονγκ και το Μακάου να υποχωρούν κατά 27% σε ετήσια βάση κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2024.
Ενώ ο γερμανικός κολοσσός της ένδυσης, η Hugo Boss, αναθεώρησε προς τα κάτω τις προβλέψεις πωλήσεων για το 2024, εξ αιτίας της μειωμένης ζήτησης από τους καταναλωτές σε αγορές – κλειδιά, όπως η Κίνα και η Μεγάλη Βρετανία.