Η τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι μόνο μια καινοτομία που προβάλλεται στον τομέα της τεχνολογίας, αλλά πλέον και η βιομηχανία τροφίμων επενδύει σημαντικά στην τάση αυτή.
Οι Αμερικανοί που κατευθύνονται στο παντοπωλείο ή στο αγαπημένο τους εστιατόριο fast food θα έχουν ήδη παρατηρήσει την εισαγωγή της νέας τεχνολογίας σε υπηρεσίες όπως τα περίπτερα αυτοεξυπηρέτησης και ακόμη και την παραγγελία AI στις λωρίδες drive-thru.
Ενώ οι Αμερικανοί καταναλωτές που αντιμετωπίζουν τον πληθωρισμό τροφίμων κυνηγούν προσφορές και αλλάζουν ανάλογα τις καταναλωτικές τους συνήθειες, η βιομηχανία τροφίμων προσπαθεί να παραμείνει ανταγωνιστική επενδύοντας στην τεχνητή νοημοσύνη για να βοηθήσει στον περιορισμό του υψηλού κόστους λειτουργίας της εργασίας και στη μείωση των τιμών σε ορισμένα είδη, σύμφωνα με το CNBC.
Για παράδειγμα, αλυσίδες fast-food όπως τα McDonald’s, Taco Bell και Wendy’s έχουν επαναφέρει οικονομικά μενού. Και οι μεγάλες αλυσίδες λιανικής πώλησης Walmart και Target έχουν μειώσει την τιμή ορισμένων ειδών παντοπωλείου.
«Είναι πολύ δύσκολο σε αυτό το περιβάλλον να δημιουργήσεις μεγάλα κέρδη, μεγάλες πωλήσεις και να κρατήσεις τους πελάτες ικανοποιημένους», δήλωσε ο Neil Saunders, διευθύνων σύμβουλος και αναλυτής λιανικού εμπορίου της GlobalData. «Είναι μια πολύ δύσκολη εξίσωση για να ισορροπήσεις. Και νομίζω ότι μέχρι η οικονομία να βρεθεί σε διαφορετική βάση, δεν πρόκειται να ισορροπήσει πλήρως. Αυτή είναι η πραγματικότητα»,πρόσθεσε.
Η McDonald’s
Εν μέσω αυτού του δύσκολου οικονομικού σκηνικού, η McDonald’s ανακοίνωσε φέτος το σχέδιό της να δαπανήσει 2 δισεκατομμύρια δολάρια για την τεχνητή νοημοσύνη και τα ρομπότ σε εστιατόρια και drive-thru. Και το 2022, τα παντοπωλεία ξόδεψαν 13 δισεκατομμύρια δολάρια σε τεχνολογικούς αυτοματισμούς, σύμφωνα με έρευνα της FMI, The Food Industry Association. Η FMI αναμένει ότι οι δαπάνες για καινοτομίες όπως τα έξυπνα καροτσάκια και οι ανανεωμένοι διάδρομοι αυτοεξυπηρέτησης θα εκτοξευθούν κατά 400% μέχρι το 2025.
«Βλέπουμε πολλά περιθώρια ανόδου τα επόμενα χρόνια, με την τεχνητή νοημοσύνη και την τεχνολογία να μπορούν να βελτιώσουν την εμπειρία των πελατών», δήλωσε ο Joe Park, επικεφαλής ψηφιακής και τεχνολογικής διεύθυνσης της Yum Brands.