Οι Βρετανοί καταναλωτές εμφανίστηκαν σφιχτοχέρηδες τον περασμένο μήνα καθώς οι λιανικές πωλήσεις αυξήθηκαν με τον βραδύτερο ετήσιο ρυθμό από τον Απρίλιο του 2018 εν μέσω αβεβαιότητας για το Brexit και τις εκλογές του Δεκεμβρίου.
Τα σημερινά στοιχεία από την εθνική στατιστική υπηρεσία (ONS) συγκεντρώθηκαν πριν από τις προωθητικές ενέργειες της Black Friday.
Ωστόσο, η ONS εξέφρασε την πεποίθηση ότι η επιβράδυνση της αύξησης των πωλήσεων σε ετήσια βάση στο 1,0% τον Νοέμβριο από το 3,1% του Οκτωβρίου δεν διαστρεβλώνεται από το χρόνο διενέργειας της έρευνας της.
Οικονομολόγοι σε έρευνα του Reuters ανέμεναν μικρότερη επιβράδυνση στο 2,1%. Οι δαπάνες των καταναλωτών στηρίζουν τη συνολική οικονομία για το μεγαλύτερο μέρος της περιόδου μετά το δημοψήφισμα του 2016 για το Brexit.
Τα σημερινά στοιχεία ήρθαν να προστεθούν στις ενδείξεις για επιβράδυνση ενόψει των βουλευτικών εκλογών που διενεργήθηκαν την περασμένη εβδομάδα.
Εκτός των αγορών καυσίμων, η αύξηση των λιανικών πωλήσεων ήταν η ασθενέστερη από τον Οκτώβριο του 2017.
Οι λιανικές πωλήσεις τον Νοέμβριο μειώθηκαν κατά 0,6% σε σχέση με τον Οκτώβριο και δεν καταφέρνουν να σημειώσουν μηνιαία αύξηση για τέσσερις συνεχείς μήνες – η μεγαλύτερη τέτοια περίοδος τουλάχιστον από το 1996.
«Όλοι οι μεγάλοι κλάδοι είδαν μείωση στις πωλήσεις τους με εξαίρεση τα καταστήματα τροφίμων», δήλωσε στατιστικολόγος της ONS.
Η στερλίνα σημείωσε προσωρινά πτώση μετά την ανακοίνωση των στοιχείων, αλλά οι περισσότεροι αναλυτές επικεντρώθηκαν στις πολιτικές προοπτικές.
Η σαρωτική εκλογική νίκη του πρωθυπουργού Μπόρις Τζόνσον εξάλειψε τον κίνδυνο ενός Brexit χωρίς συμφωνία στις 31 Ιανουαρίου, αίροντας μέρος της αβεβαιότητας που επαπειλούσε τη βρετανική οικονομία.
Ωστόσο παραμένει πιθανό ένα πλήγμα στο εμπόριο στα τέλη του 2020, όταν ο Τζόνσον επιμένει ότι θα τελειώσει η μετά το Brexit μεταβατική περίοδος ανεξάρτητα από το εάν θα έχει καταφέρει ή όχι να διαπραγματευθεί μια εμπορική συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Ένωση έως τότε.