Η American Airlines προετοιμάζεται σήμερα Τρίτη για την πρώτη εμπορική πτήση αεροσκάφους τύπου Boeing 737 Max στις ΗΠΑ, μετά τα δύο θανατηφόρα δυστυχήματα που στοίχισαν τη ζωή σε 346 ανθρώπους οδηγώντας τον Μάρτιο του 2019 στην καθήλωση των συγκεκριμένων αεροσκαφών σε παγκόσμιο επίπεδο.
Η πτήση 718 της American Airlines αναμένεται να αναχωρήσει από το Διεθνές Αεροδρόμιο του Μαϊάμι στις 10:30 π.μ. ET για το αεροδρόμιο LaGuardia της Νέας Υόρκης.
Ο αερομεταφορέας θα εκτελεί πτήση μετ 'επιστροφής μία φορά την ημέρα μεταξύ των δύο αεροδρομίων, ενώ σκοπεύει να ξεκινήσει πτήσεις και προς άλλες πόλεις τις επόμενες εβδομάδες.
Η μετοχή της Boeing στις προσυνεδριακές συναλλαγές της Τρίτης καταγράφει κέρδη της τάξης του 1,3%.
Εν τω μεταξύ, στις 11 Φεβρουαρίου σχεδιάζει να ξεκινήσει τις πτήσεις με 737 MAX και η United Airlines από τις βάσεις της στο Ντένβερ και το Χιούστον, ενώ η Southwest Airlines έχει ανακοινώσει ότι οι πτήσεις των συγκεκριμένων αεροσκαφών του στόλου της θα ξεκινήσουν το δεύτερο τρίμηνο του 2021.
Σε διεθνές επίπεδο, ο πρώτος αερομεταφορέας που απογείωσε εκ νέου τα 737 MAX μετά τα δύο θανατηφόρα δυστυχήματα ήταν η βραζιλιάνικη Gol, ο στόλος της οποίας αποτελείται αποκλειστικά από Boeing 737.
Η σημερινή πτήση της American Airlines τερματίζει και επίσημα πλέον τη μεγαλύτερη σε διάρκεια απαγόρευση πτήσεων για επιβατικά αεροσκάφη στην ιστορία της πολιτικής αεροπορίας των ΗΠΑ αλλά και διεθνώς.
Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) έδωσε τον Νοέμβριο το "πράσινο φως” για την εκ νέου απογείωση των Boeing 373 MAX μετά 20 μήνες καθήλωσης, αφού προηγουμένως ενέκρινε τις αναβαθμίσεις λογισμικού στις προχώρησε η εταιρεία και επάλβε την διεύρυνση του χρόνου εκπαίδευσης των χειριστών σε προσομοιωτές πτήσεις.
Σημειώνεται ότι οι πιλότοι και των δύο αεροσκαφών που συνετρίβησαν -της πτήσης της Lion Air 610 στην Ινδονησία τον Οκτώβριο του 2018 και της πτήσης 302 της Ethiopian Airlines στην Αιθιοπία τον Μάρτιο του 2019- αμφότεροι ανέφεραν προηγουμένως ότι ενεργοποιήθημε εσφαλμένα το σύστημα αυτόματου ελέγχου.
Τα τραγικά δυστυχήματα έβλαψαν όχι μόνο την αξιοπιστία της Boeing αλλά και της FAA, θέτοντας σε αμφισβήτηση ένα σύστημα έγκρισης μοντέλων αεροσκαφών που ίσχυε επί δεκαετίες.
Σε κάθε περίπτωση οι αναλυτές εκτιμούν ότι τα αεροσκάφη 737 ΜΑΧ θα συνεχίσουν να περνούν από αυστηρούς ελέγχους καθώς προετοιμάζονται σιγά σιγά να ξαναπετάξουν, ειδικά μετά το πρόβλημα κινητήρα που καταγράφηκε σε δοκιμαστική πτήση ενός Boeing 737 MAX της Air Canada την προηγούμενη εβδομάδα.
Ορισμένοι αερομεταφορές, πάντως, μετά τη σημαντική μείωση των τιμών που προκάλεσε αρχικά η "αναγκαστική προσγείωση” των 737 ΜΑΧ μετά τα δύο δυστυχήματα και εν συνεχεία η πανδημίας, που έπληξε τον κλάδο των αερομεταφορών και κατ’ επέκταση τη ζήτηση για νέα αεροσκάφη, έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την αγορά 737 ΜΑΧ. Η Alaska Airlines, για παράδειγμα, που ήδη έχει παραγγείλει 45 αεροσκάφη στη Boeing, την περασμένη εβδομάδα παρήγγειλε 23 ακόμη.