Αναλυτές από την HSBC, την Allianz Global Investors, την J.P.Morgan Asset Management και τη Schroders κάλυψαν ευρεία γκάμα επενδυτικών θεμάτων, τα οποία σχετίζονται με την αειφορία και την τεχνητή νοημοσύνη έως και τις τάσεις σε επιμέρους αγορές.
Η παγκόσμια οικονομία το 2021
«Το 2021 είναι το έτος κατά το οποίο η παγκόσμια οικονομία θα ανακάμψει, με την Ασία να ηγείται», τόνισε ο Xian Chan, Chief Investment Officer, Wealth Management της HSBC. «Αναμένουμε οι μετοχές να έχουν ανοδική πορεία, κινούμενες από την ανάκαμψη των εταιρικών κερδών σε μια περίοδο χαλαρής νομισματικής και δημοσιονομικής πολιτικής. Οι κυκλικές μετοχές αποτελούν την προτίμησή μας στην περίοδο της ανάκαμψης, ενώ οι τάσεις στη βιωσιμότητα και την τεχνολογία ήρθαν για να μείνουν».
Οι προοπτικές της ελληνικής οικονομίας
«Το 2020 οι προοπτικές ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας βρίσκονταν ανάμεσα στις κορυφαίες στην Ευρωζώνη. Η πανδημία, όμως, προκάλεσε πλήγμα και ανακατατάξεις μεταξύ των οικονομιών στη ζώνη του Ευρώ. Ωστόσο, η πρωτοφανής στήριξη των οικονομιών από τις Κεντρικές Τράπεζες (ΕΚΤ, FED), η πρόοδος των εμβολιασμών και η συσσωρευμένη ρευστότητα από τις καταθέσεις νοικοκυριών και επιχειρήσεων μας επιτρέπουν να αισιοδοξούμε για μια δυναμική ανάκαμψη μέσα στην επόμενη διετία» τόνισε ο Ντίνος Κάμαρης, Head of Markets & Securities Services, HSBC Greece
Τεχνητή Νοημοσύνη
«Πιστεύουμε ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι πιθανό να αποτελέσει την πιο ανατρεπτική τεχνολογία και τη σημαντικότερη κινητήριο δύναμη προς την καινοτομία σε όλους τους οικονομικούς κλάδους κατά τις επόμενες δεκαετίες. Θα μπορούσε μάλιστα να έχει μεγαλύτερο και βαθύτερο αντίκτυπο στις ζωές των ανθρώπων ακόμα και από το διαδίκτυο», δήλωσε ο Johannes Jacobi, Senior Product Specialist της Allianz Global Investors, ο οποίος παρουσίασε τις απόψεις του σχετικά με τις επενδύσεις στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης.
«Στην πραγματικότητα, η ενίσχυση της καινοτομίας στην Τεχνητή Νοημοσύνη σημαίνει ότι οι εταιρείες θα πρέπει να εντοπίσουν και να αναπτύξουν νέες επιχειρηματικές στρατηγικές αλλιώς θα καταλήξουν να μειονεκτούν σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Πιστεύουμε ότι οι επιχειρήσεις που είναι σε θέση να ενστερνιστούν αποτελεσματικά αυτήν την καινοτομία είναι πιθανό να αποκομίσουν μεγάλο μέρος των κερδών του κλάδου στον οποίο δραστηριοποιούνται».
Οι τάσεις για τις μετοχές των ΗΠΑ
Ο Sven Anders, Investment Specialist στο USA Equity Desk της J.P. Morgan παρουσίασε τις τάσεις γύρω από τις μετοχές των ΗΠΑ μετά τις πρόσφατες εκλογές:
«Συνεχίζουμε να επικεντρωνόμαστε στα θεμελιώδη της οικονομίας και στα εταιρικά κέρδη. Ενώ πιστεύουμε ότι η οικονομία θα ανακάμψει, θα χρειαστεί πρώτα χρόνος για να ‘αποθεραπευτεί’ και συνεπώς διατηρούμε ισορροπημένο χαρτοφυλάκιο και συνεχίζουμε να παρακολουθούμε τους σταθερά ενισχυόμενους κινδύνους που θα μπορούσαν να έχουν επιπτώσεις στις μετοχές των ΗΠΑ. Σε αυτή την περίοδο της μεταβλητότητας, συνεχίζουμε να αυξάνουμε την έκθεσή μας σε ποιοτικές επιλογές, να επικεντρωνόμαστε σε μετοχές που έχουμε ξεχωρίσει και να εκμεταλλευόμαστε τις εξάρσεις της αγοράς για να εντοπίσουμε ελκυστικές ευκαιρίες».
Η επιλογή της βιωσιμότητας στην αναζήτηση εισοδήματος
«Η πανδημία του COVID-19 έχει κάνει την αναζήτηση εισοδήματος ακόμα πιο δύσκολη», δήλωσε η Remi Olu-Pitan, CFA, Head of Multi Asset Growth and Income της Schroders. «Τα καλά νέα είναι ότι η βιωσιμότητα μπορεί να βοηθήσει καθώς αναδεικνύει τις εταιρείες και τις κυβερνήσεις εκείνες, οι οποίες καθώς διαθέτουν πολιτικές που ωφελούν όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, το περιβάλλον και τις κοινότητες βρίσκονται σε ευνοϊκότερη θέση για τη δημιουργία εσόδων και αποδόσεων».
Ο Στέλιος Πιρπινιάς, Επικεφαλής Wealth and Personal Banking της HSBC Ελλάδας τόνισε: «Η ενημερωτική εκδήλωση Market Outlook, η οποία πραγματοποιείται σε ετήσια βάση από το 2015, συνάδει με τη φιλοσοφία μας να ενημερώνουμε τους πελάτες μας για τις τάσεις στις διεθνείς αγορές, ώστε να μπορούν να διαχειρίζονται αποτελεσματικά το επενδυτικό τους χαρτοφυλάκιο. Σε περιόδους αβεβαιότητας είναι κρίσιμο να στεκόμαστε δίπλα στους πελάτες μας και για αυτό ήδη από τον περασμένο χρόνο, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οργανώσαμε σειρά διαδικτυακών εκδηλώσεων, ώστε να τους βοηθήσουμε να αντεπεξέλθουν σε μια περίοδο μεγάλων αλλαγών.»
Το πρώτο μέρος της εκδήλωσης “Market Outlook 2021” παρακολούθησαν περισσότεροι από 350 πελάτες της HSBC. Το δεύτερο θα πραγματοποιηθεί στα τέλη Μαρτίου.