“Κόλλησε” η ηλεκτροκίνηση και έρχονται νέα κίνητρα για τους εταιρικούς στόλους

"Κόλλησε" η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα λόγω υψηλού κόστους των οχημάτων και άλλων παραγόντων και το αρμόδιο υπουργείο προωθεί κίνητρα για να ενισχυθούν οι εταιρικοί στόλοι με νέας τεχνολογίας οχήματα.

Το 2019 κυκλοφορούσαν στους δρόμους της χώρας 1.345 ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το 2020 ταξινομήθηκαν 2.135 ηλεκτρικά οχήματα, με αποκορύφωμα τον περασμένο Δεκέμβριο, όπου το ποσοστό της ταξινόμησης έφτασε στο 10%. Δηλαδή 1 στα 10 νέα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν ήταν ηλεκτρικό.

Κάτω από τα δεδομένα των πωλήσεων και των προοπτικών της αγοράς, σε σύντομο χρονικό διάστημα αναμένεται να τεθούν σε εφαρμογή μια σειρά τροποποιήσεων στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά», με βασικό στόχο την ενίσχυση των κινήτρων για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στους εταιρικούς στόλους.

'Ηδη έχουν δρομολογηθεί, κατά πληροφορίες, σύμφωνα με έγγραφο που κατατέθηκε από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας στη Βουλή, και θα τεθούν σε εφαρμογή βελτιώσεις στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά».

Οι επτά αλλαγές που προωθούνται

1. Οι εταιρείες θα μπορούν να υποβάλλουν αίτημα υπαγωγής για την αγορά ή μίσθωση έως και 10 οχημάτων, έναντι τριών ή έξι για τις νησιωτικές περιοχές που ισχύει σήμερα.

2. Οι εταιρείες θα έχουν τη δυνατότητα απόσυρσης ίσου αριθμού οχημάτων με τον αριθμό που αιτούνται προς επιδότηση.

3. Οι εταιρείες θα επιτρέπεται να υποβάλλουν αιτήματα υπαγωγής για την αγορά και εγκατάσταση «έξυπνων» φορτιστών για το 50% των οχημάτων που αιτούνται προς ενίσχυση, υπό την προϋπόθεση ότι η χρήση τους θα είναι αμιγώς εταιρική, και όχι για εμπορικούς σκοπούς, και θα τεκμαίρεται το δικαίωμα εγκατάστασης στον τόπο υλοποίησης.

4. Εταιρείες που δραστηριοποιούνται στους κλάδους του τουρισμού, της διανομής κατ’ οίκον και της διανομής δεμάτων (courier) θα επιδοτούνται για την αγορά έως 10 ποδηλάτων, με στόχο την προώθηση της μικροκινητικότητας, ειδικά στο… last mile της αλυσίδας διανομής, δηλαδή στην παράδοση στον τελικό καταναλωτή.

5. Σε ότι αφορά στα δίκυκλα και πιο συγκεκριμένα τις κατηγορίες από L5e έως L7e, δηλαδή εκείνες στις οποίες περιλαμβάνονται τα μικρο-αυτοκίνητα, προβλέπεται αύξηση του μέγιστου ποσού επιδότησης, το οποίο θα διαμορφωθεί στα 2.500 ευρώ έναντι των 800 ευρώ που ισχύει σήμερα.

6. Άρση της υποχρέωσης αγοράς του οχήματος στο πέρας της περιόδου χρονομίσθωσης (leasing).

7. Το ποσό της απόσυρσης για τα ταξί  θα αυξηθεί στα 5.500 ευρώ (από 2.500 σήμερα).