Καταργούνται εντός του 2022 οι συγκεντρωτικές καταστάσεις πελατών προμηθευτών όπως αναφέρουν από τη φορολογική διοίκηση. Η υποχρεωτική χρήση της πλατφόρμας της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, myDATA, δηλαδή των ηλεκτρονικών βιβλίων (από 1/10 για επιχειρήσεις από ένα όριο τζίρου και άνω και από 1/11 για τις υπόλοιπες επιχειρήσεις), οδηγεί στην κατάργηση αυτής της διαδικασίας, αφού όλα τα δεδομένα των τιμολογίων μεταξύ επιχειρήσεων διαβιβάζονται στην ΑΑΔΕ σε πρώτο χρόνο αυτόματα.
Για τον σκοπό αυτό, το Υπουργείο Οικονομικών και η ΑΑΔΕ έθεσαν στόχο όλες οι επιχειρήσεις να διαβιβάσουν τα δεδομένα των εσόδων τους για το 2021, μέχρι τις 31.3.2022.
Στόχος του Υπουργείου και της ΑΑΔΕ είναι να απαλλαγούν οι επιχειρήσεις από μια γραφειοκρατική διαδικασία, που οδηγεί λογιστές στο να ζητούν παρατάσεις προκειμένου να μην επιβάλλονται πρόστιμα εκπρόθεσμης υποβολής.
Άλλωστε, σε ό,τι αφορά τη χρήση της πλατφόρμας, τα στοιχεία δείχνουν ότι, ακόμα και τώρα που βρίσκεται σε στάδιο πιλοτικής εφαρμογή, έχουν εγγραφεί και διαβιβάζουν δεδομένα επιχειρήσεις από όλο το φάσμα του επιχειρείν, κάθε μεγέθους και αντικειμένου.
Πάντως το γεγονός ότι δεν έχουν θεσμοθετηθεί πρόστιμα σε όσους δεν έχουν αναρτήσει παραστατικά δείχνει ότι για το 2021 το μέτρο έχει προαιρετικό χαρακτήρα. Παράλληλα, την ερχόμενη Δευτέρα αναμένεται το Οικονομικό Επιμελητήριο να αποστείλει στην ΑΑΔΕ τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι λογιστές στο σύστημα myDATA προκειμένου αυτά να διορθωθούν και να ξεκινήσει απρόσκοπτα η εφαρμογή.
Σύμφωνα με την ΑΑΔΕ, μέχρι σήμερα, επιχειρήσεις από περισσότερους από 500 επαγγελματικούς κλάδους είναι εγγεγραμμένες και κάνουν χρήση της πλατφόρμας, με τον αριθμό αυτό να αυξάνεται καθημερινά. Αποτέλεσμα αυτού είναι να έχουν ήδη εκδοθεί και διαβιβαστεί στο myDATA 85 εκατομμύρια τιμολόγια και αποδείξεις, που αντιστοιχούν σε τζίρο 45 δισ. ευρώ.