ΔΙΑΣ: Αυξηση 150% στις online μεταφορές χρημάτων μεταξύ φυσικών προσώπων

Άνω των 320 δισ. ευρώ θα περάσουν μέσω του εθνικού φορέα εκκαθάρισης συναλλαγών ΔΙΑΣ το 2021, σύμφωνα με τη διευθύνουσα σύμβουλο της εταιρείας κυρίας Σταυρούλας Καμπουρίδου.

Σε αντίθεση με το 2020, όταν υπήρξε οριακή αύξηση στην αξία των συναλλαγών, σε σχέση με το 2019, στους πρώτους 10 μήνες του 2021 παρατηρείται συνολική άνοδο κατά 16%, με τους κλάδους των στοιχηματικών, εταιρειών ενέργειας και τηλεπικοινωνιών να ξεχωρίζουν.

Ιδιαίτερα εντυπωσιακή είναι η αύξηση των συναλλαγών σε πραγματικό χρόνο μέσω του συστήματος IRIS της ΔΙΑΣ που χρησιμοποιείται από φυσικά πρόσωπα. Οι συναλλαγές αυτές σημειώνουν αύξηση 150% σε σχέση με πέρσι. Στο IRIS ecommerce, δηλαδή στις πληρωμές στο ηλεκτρονικό κατάστημα με το πάτημα του κουμπιού IRIS, καταγράφεται αύξηση περίπου 100%.

«Παράλληλα, βλέπουμε τους πολίτες, αντί να στήνονται στην ουρά για να πληρώσουν τον λογαριασμό του ρεύματος, να σκανάρουν το QR Code που βρίσκεται πάνω στον λογαριασμό.

Η πανδημία βοήθησε μια μεγάλη μερίδα πολιτών να εξοικειωθεί με τη λειτουργία του QR Code -μια μέθοδος πληρωμών που σε άλλες περιοχές, όπως η Ασία, είναι απολύτως διαδεδομένος», ανέφερε η κυρία Καμπουρίδου.

Η πανδημία Covid-19 δεν έπληξε τη δραστηριότητα των πληρωμών. Τα έσοδα του κλάδου των πληρωμών παγκόσμια θα ανέλθουν το 2020 στα 1,5 τρισ. δολάρια, ξεπερνώντας το έσοδο της παγκόσμιας φαρμακοβιομηχανίας την ίδια χρονιά. Το 2030 αναμένεται να φτάσουν τα 3 τρισ. δολάρια

Τα προϊόντα που έχει δημιουργήσει η ΔΙΑΣ σε συνεργασία με τις τράπεζες αφορούν κυρίως στη μεταφορά χρημάτων από IBAN σε ΙΒΑΝ, δηλαδή από τραπεζικό λογαριασμό σε τραπεζικό λογαριασμό. Το προϊόν που ξεχώρισε φέτος είναι το IRIS και έχει τις εξής εφαρμογές: μεταφορά χρημάτων μεταξύ δύο φυσικών προσώπων με τη χρήση κινητού (απαιτείται μόνο ο αριθμός του κινητού τηλεφώνου) ή πληρωμή σε επαγγελματία/μικρή επιχείρηση με χρήση ΑΦΜ ή αριθμό κινητού ή QR Code, και το IRIS ecommerce για αγορές από ηλεκτρονικό κατάστημα με το πάτημα ενός κουμπιού στον eshop.

«Αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε, ως εταιρεία τεχνολογίας και σε συνεργασία με το οικοσύστημα των μελών μας, των παρόχων υπηρεσιών πληρωμών, είναι να δώσουμε στους πολίτες εργαλεία για να κάνουν τις πληρωμές τους εύκολα, άμεσα και με ασφάλεια και να ανταλλάξουν χρήματα τόσο εύκολα και διαισθητικά όσο εύκολα στέλνει κανείς ένα WhatsApp μήνυμα», τόνισε η κυρία Καμπουρίδου συμπληρώνοντας:

«Αυτό που επιδιώκουμε, από τη δική μας πλευρά, είναι όλες οι επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας να προσθέσουν το QR Code στους λογαριασμούς ώστε οι πελάτες τους να πληρώνουν μόνο με ένα "tap" μέσα από το mobile banking τους. Με τη χρήση της τεχνολογίας, έχουμε μάθει να τα κάνουμε όλα πολύ γρήγορα και εύκολα και το όραμά μας είναι την ίδια εμπειρία να φέρουμε και στον τομέα των πληρωμών».