Επιμένουν για τα ηλεκτρικά ταξί και εκτοξεύουν την επιδότηση – Απρόθυμοι οι αυτοκινητιστές

Διστακτικοί, απρόθυμοι έως και αρνητικοί εμφανίζονται οι ιδιοκτήτες και οδηγοί ταξί για την αντικατάσταση των αυτοκινήτων τους με αμιγώς ηλεκτρικά, οι οποίοι μάλιστα έχουν ζητήσει μεταβατικό στάδιο με την επιδότηση οχημάτων φυσικού αερίου ή ακόμη και πετρελαίου.

Στην κυβέρνηση ωστόσο επιμένουν… ηλεκτρικά. Έτσι, έγινε γνωστό ότι στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» περιλαμβάνεται και η αντικατάσταση παλαιών, ρυπογόνων οχημάτων ταξί, με νέα, αμιγώς ηλεκτρικά, μηδενικών εκπομπών με μεγάλη επιδότηση που μπορεί να φθάνει και τα 22.500 ευρώ.

Όπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο Οικονομικών, το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και ήδη σε αυτό έχουν ενταχθεί 55 νέα έργα, ύψους 3,35 δισ. ευρώ.

Μεταξύ αυτών περιλαμβάνεται το έργο «Πράσινα Ταξί» ύψους 40,01 εκατ. ευρώ που αφορά στην αντικατάσταση παλαιών, ρυπογόνων οχημάτων Ταξί, με νέα, αμιγώς ηλεκτρικά, μηδενικών εκπομπών.

Περιλαμβάνεται, επίσης, και μια σειρά μεταρρυθμίσεων, οι οποίες είναι απαραίτητες για την υλοποίηση των επενδύσεων, μεταξύ των οποίων και η εγκατάσταση και λειτουργία φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων.

Σ’ αυτές συμπεριλαμβάνονται, μεταξύ άλλων το πλαίσιο εγκατάστασης και λειτουργίας φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων, η μεταρρύθμιση στη διαχείριση αποβλήτων, με νέα νομοθεσία για την υλοποίηση βιώσιμων χώρων υγειονομικής ταφής και κέντρων ανακύκλωσης, η κωδικοποίηση και η απλούστευση της φορολογικής νομοθεσίας, το σχέδιο δράσης για την αντιμετώπιση της ενεργειακής φτώχειας και η ανάπτυξη του νομικού πλαισίου φορολογικών, οικονομικών και αδειοδοτικών κινήτρων για συνεργασίες και συνενώσεις επιχειρήσεων.

Ωστόσο παρά το γεγονός ότι όλοι συμφωνούν ότι ο γηρασμένος στόλος των ελληνικών φορτηγών ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό για τη ρύπανση του περιβάλλοντος, μέχρι στιγμής κανένα ουσιαστικό βήμα δεν έχει γίνει πέρα από την έκφραση των προθέσεων για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα.