Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) και η Αττικό Μετρό ΑΕ ανακοίνωσαν τη Δευτέρα την υπογραφή νέας σύμβασης χρηματοδότησης ποσού-ρεκόρ 580 εκατομμυρίων ευρώ που αφορά την κατασκευή της νέας Γραμμής του Μετρό Αθήνας.
Όπως έγινε γνωστό, το τριακονταετές δάνειο σηματοδοτεί τη μεγαλύτερη χρηματοδότηση συγκοινωνιακού έργου στη χώρα, ενώ από πλευράς ΕΤΕπ, αποτελεί τη μεγαλύτερη χρηματοδότηση που έχει δοθεί ποτέ για την κατασκευή ενός και μόνο έργου στην Ελλάδα.
Η χρηματοδότηση αφορά την κατασκευή της νέας Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας – Τμήμα Α' – Άλσος Βεΐκου – Γουδή, η οποία αποτελεί τη μεγαλύτερη «διαδρομή» Μετρό που έχει κατασκευασθεί ποτέ στην Αθήνα, ενώ το δάνειο συνιστά το δεύτερο τμήμα της χρηματοδότησης συνολικού ύψους 730 εκατομμυρίων ευρώ που έχει δοθεί από την ΕΤΕπ για το έργο.
Ειδικότερα, τη Δευτέρα, στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας, η Αττικό Μετρό ΑΕ, σε συνεργασία με την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, του υπουργείου Οικονομικών και τους αρμόδιους φορείς, ολοκλήρωσε όλες τις διαδικασίες που απαιτούνταν για τη σύναψη της Σύμβασης, η οποία υπεγράφη παρουσία των κ.κ. Christian Thomsen, αντιπροέδρου της ΕΤΕπ, Ιωάννη Καλτσά, επικεφαλής της Ομάδας Επενδύσεων της ΕΤΕπ για την Ελλάδα, και Νικολάου Κουρέτα, διευθύνοντα συμβούλου της Αττικό Μετρό ΑΕ.
«Η επένδυση στις βιώσιμες μεταφορές είναι κρίσιμης σημασία για τη βελτίωση της καθημερινότητας, τη στήριξη της οικονομικής ανάπτυξης και τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και της ατμοσφαιρικής μόλυνσης. Τα τελευταία 30 χρόνια, η ΕΤΕπ υπήρξε αρωγός των επενδύσεων με όραμα, όπως το όραμα που ενσάρκωσε η Αττικό Μετρό ΑΕ, η οποία κατάφερε να μειώσει τα κυκλοφοριακά προβλήματα βελτιώνοντας την ποιότητα των μετακινήσεων για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της Αθήνας.
Σήμερα, είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος που συμμετέχω στην υπογραφή της επίσημης συμφωνίας στήριξης προς την Αττικό Μετρό ΑΕ, τη μεγαλύτερη στήριξη που έχει δοθεί μέχρι σήμερα στον τομέα των μεταφορών στην Ελλάδα, επιβεβαιώνοντας με τον τρόπο αυτό τη στήριξή μας για τη Γραμμή 4», δήλωσε ο Christian Kettel Thomsen.
Aπό την πλευρά του ο Νικόλαος Κουρέτας δήλωσε τα εξής: «H υλοποίηση των έργων της Αττικό Μετρό ΑΕ δεν θα ήταν δυνατή χωρίς την ένταξή τους στα χρηματοδοτικά προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, της οποίας η συμβολή είναι καθοριστική από την έναρξη κατασκευής των έργων Μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, έως και σήμερα.
Κατά τη διάρκεια της πολυετούς λειτουργίας της, η Αττικό Μετρό ΑΕ έχει αποδείξει τη δυνατότητά της να σχεδιάζει, μελετά, δημοπρατεί, επιβλέπει την κατασκευή και να θέτει σε λειτουργία σύνθετα έργα, όπως αυτά των Μετρό και Τραμ, με ασφάλεια, αξιοπιστία, ποιότητα και υψηλή αισθητική μέσω της ανάδειξης των σταθμών του μετρό σε μουσεία μικρού μεγέθους».
Υπενθυμίζεται ότι η τελευταία χρηματοδοτική στήριξη παρέχεται σε συνέχεια την πρώτης δανειακής σύμβασης που υπεγράφη το 2019, βάσει της οποίας η Αττικό Μετρό ΑΕ απεδέχθη την υποστήριξη της ΕΤΕπ με το ποσό των 150 εκατομμυρίων ευρώ από τη συνολική εγκεκριμένη πίστωση. Το εν λόγω ποσό εκταμιεύθηκε στις 30.11.21.
Όπως υπογραμμίζει η Αττικό Μετρό ΑΕ, σε συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τον υπουργό, Κώστα Αχ. Καραμανλή και τον υφυπουργό, Γ. Καραγιάννη, συνεχίζει την υλοποίηση νέων επεκτάσεων του δικτύου Μετρό στην Αθήνα και Θεσσαλονίκη, έχοντας ένα φιλόδοξο πρόγραμμα επεκτάσεων των δικτύων της, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας μας και εξασφαλίζοντας παράλληλα χιλιάδες θέσεις εργασίας. Επίσης δίνοντας τη δυνατότητα σε όλο και περισσότερους πολίτες, να απολαμβάνουν μια ασφαλή, άνετη, γρήγορη και αξιόπιστη μετακίνηση με τα κατ' εξοχήν φιλικά προς το περιβάλλον μέσα μαζικής μεταφοράς.