«Μία βαθιά αντιλαϊκή και απαράδεκτη οδηγία που επιβάλλει νέα τέλη κυκλοφορίας και εκτοξεύει τα διόδια στους αυτοκινητοδρόμους στο όνομα της «αντιμετώπισης της ρύπανσης» και της «κλιματικής αλλαγής» εγκρίθηκε στην Ολομέλεια του Ευρωκοινοβολίου» επισημαίνει η ΕΟ του ΚΚΕ.
Όπως αναφέρει «στην πρώτη ψηφοφορία στην Ολομέλεια και στην αρμόδια επιτροπή Μεταφορών (ΤRAN) ψηφίστηκε από τους ευρωβουλευτές των ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝΑΛ. Στη βάση της ευρωενωσιακής αρχής «ο ρυπαίνων πληρώνει», με την οδηγία αυτή τα κράτη-μέλη της ΕΕ επιβάλλουν -εκτός από τα γνωστά τέλη κυκλοφορίας- και νέα πανάκριβα τέλη «ρύπανσης» στα οχήματα, ανάλογα με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και την ηχορύπανση που εκπέμπουν και επιπρόσθετα διόδια για την «κυκλοφοριακή συμφόρηση» που δημιουργούν.
Τα συγκεκριμένα θα επιβάλλονται υποχρεωτικά σε όλα τα φορτηγά (με βέβαιο αποτέλεσμα να μετακυλιστεί το επιπλέον κόστος στην τιμή των προϊόντων λαϊκής κατανάλωσης) και στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, που κατά κανόνα χρησιμοποιούν αυτοαπασχολούμενοι και μικροεπαγγελματίες, αλλά και στα ιδιωτικής χρήσης οχήματα όταν οι αστικές κυβερνήσεις αποφασίσουν.
Προβλέπει ακόμη απαλλαγή από τα τέλη και εκπτώσεις για ηλεκτροκίνητα ή υδρογονοκίνητα οχήματα (με αύξηση των τελών για τα υπόλοιπα οχήματα, ώστε να μην μειώνονται τα έσοδα), επιβάλλοντας «τιμωρία» σε όσους εργαζόμενους αδυνατούν να αγοράσουν τέτοια πανάκριβα οχήματα, εξασφαλίζοντας παράλληλα και πελατεία στις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Η οδηγία διατηρεί άθικτες τις ισχύουσες συμβάσεις παραχώρησης, όπως και τα κέρδη των παραχωρησιούχων ομίλων που λυμαίνονται τους αυτοκινητοδρόμους, με βάση τις ληστρικές συμβάσεις που έχουν υπογράψει με τη σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ, την προκάτοχη του ΣΥΡΙΖΑ και όλες τις προηγούμενες.
Όλα αυτά λίγες βδομάδες μετά την τραγική περιπέτεια χιλιάδων ανθρώπων που αποκλείστηκαν για δεκάδες ώρες στην Αττική οδό ως συνέπεια και της παράδοσης αυτοκινητόδρομων σε ιδιώτες».
«Τα νέα τέλη στις μεταφορές αντικειμενικά αποτελούν ένα ακόμη είδος «πράσινης» φορολογίας, άμεσης και έμμεσης, σε βάρος του λαού που προστίθενται στην εκτίναξη της ακρίβειας στο ρεύμα, στα καύσιμα, στη θέρμανση, στα είδη λαϊκής κατανάλωσης. Και η συγκεκριμένη απαράδεκτη οδηγία επιβεβαιώνει την κάθετη εναντίωση του ΚΚΕ με την «πράσινη Στρατηγική» που προωθούν ΕΕ και αστικές κυβερνήσεις, με εργαλεία το «πράσινο New Deal» και το υπερμνημόνιο του Ταμείου Ανάκαμψης, που είναι εχθρικά για το λαό κι επιδεινώνουν τη ζωή του.
Μοναδικός της στόχος είναι να εξασφαλίσει με κρατικό και ευρωενωσιακό χρήμα, από τη ληστρική επιβάρυνση των εργατικών-λαϊκών στρωμάτων, νέες πήγες κερδοφόρων επενδύσεων για το κεφάλαιο» προσθέτει η ΕΟ του ΚΚΕ και καταλήγει:
«Στο αντίποδα των σχεδιασμών αυτών ο εργαζόμενος λαός μπορεί να αντιπαρατεθεί με τα μονοπώλια, τις κυβερνήσεις και την ΕΕ που τα υπηρετούν. Να διεκδικήσει κατάργηση όλων των διοδίων, των φόρων στα καύσιμα και συνολικά στην ενέργεια, των «πράσινων τελών», ανοίγοντας το δρόμο με την πάλη του έτσι ώστε οι υποδομές κι όλος ο πλούτος της χώρας να γίνουν δική του ιδιοκτησία με την οικονομία και την εξουσία στα δικά του χέρια»