«Κλειδώνει» εντός των επόμενων ημερών το νέο πακέτο στήριξης για τα καύσιμα (Fuel Pass), ενώ ανοίγει και η πλατφόρμα για το Power Pass.
Τη στιγμή που τα νοικοκυριά και επιχειρήσεις δυσκολεύονται να τα βγάλουν πέρα λόγω της κατακόρυφης αύξησης των τιμών σε βασικά αγαθά, προϊόντα, καύσιμα, αλλά και στο ρεύμα, το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης βρίσκεται στο τελικό στάδιο επεξεργασίας των μέτρων παρέμβασης, τα οποία πρόκειται να ανακοινωθούν τις επόμενες ημέρες.
Η αύξηση των εσόδων έχει προκύψει από την είσπραξη του ΕΝΦΙΑ, αλλά και από τον ΦΠΑ, λόγω της αυξημένης τουριστικής κίνησης.
Ανοίγει η πλατφόρμα για το Power Pass – Δεύτερη επιδότηση για το Fuel Pass
Τις επόμενες ημέρες ανοίγει η πλατφόρμα των αιτήσεων για την επιστροφή μέρους των υπέρογκων λογαριασμών ρεύματος που πλήρωσαν οι καταναλωτές. Η διαδικασία θυμίζει αυτή του Fuel Pass, καθώς οι καταναλωτές θα πρέπει να υποβάλλουν αίτηση στην σχετική πλατφόρμα.
Ποιοι είναι οι δικαιούχοι
Την επιστροφή χρημάτων δικαιούνται αποκλειστικά οικιακοί καταναλωτές συμβεβλημένοι σε κυμαινόμενα τιμολόγια προμήθειας. Αντίστοιχα, η επιστροφή αφορά τα τιμολόγια κύριας ιδιοκτήτης ή μισθωμένης κατοικίας, όπως και τη μισθωμένη κατοικία εξαρτώμενων παιδιών τα οποία σπουδάζουν στο εσωτερικό.
Η διαδικασία υποβολής της αίτησης
Οι δικαιούχοι θα πρέπει να υποβάλουν αίτηση στη σχετική πλατφόρμα, στην οποία θα μπουν με τους κωδικούς του TAXIS, προκειμένου να ταυτοποιηθούν και να επιβεβαιώσουν τα στοιχεία που το σύστημα θα έχει αυτόματα αντλήσει.
Για λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος που αφορούν μισθωμένη κατοικία εξαρτώμενων παιδιών της οικογένειας που σπουδάζουν στο εσωτερικό η υποβολή της αίτησης οικονομικής ενίσχυσης γίνεται από έναν εκ των γονέων ή κηδεμόνων, ο οποίος δηλώνει στον Πίνακα 6 της φορολογικής δήλωσης ενοίκιο που πληρώνει για κατοικία παιδιού της οικογένειας που σπουδάζει στο εσωτερικό.
Το ποσό της ενίσχυσης ανά λογαριασμό ρεύματος υπολογίζεται ως ποσοστό 60% επί του θετικού υπολοίπου που προκύπτει μετά την αφαίρεση από το ποσό της ρήτρας αναπροσαρμογής του λογαριασμού των ποσών έκπτωσης.
Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, η πληρωμή θα πραγματοποιηθεί μετά την ολοκλήρωση της υποβολής και εξέτασης των αιτήσεων και το ποσό της ενίσχυσης πιστώνεται στον τραπεζικό λογαριασμό που έχει δηλώσει ο δικαιούχος στην αίτηση.
Η Κ.τ.Π. Μ.Α.Ε. αποστέλλει αυτοματοποιημένο μήνυμα στην διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του δικαιούχου που έχει δηλωθεί στην αίτηση για τη λήψη της οικονομικής ενίσχυσης, με το ποσό της ενίσχυσης που του καταβλήθηκε ή ενημέρωση σε περίπτωση απόρριψη της αίτησης.
Ανοίγει για δεύτερη φορά η πλατφόρμα για το Fuel Pass
Εν αναμονή ενός δεύτερου επιδόματος βενζίνης κατά την περίοδο Ιουλίου – Αυγούστου είναι οι καταναλωτές με τις επίσημες ανακοινώσεις να γίνονται τις επόμενες ημέρες.
Στον πρώτο κύκλο του επιδόματος οι δικαιούχοι έπρεπε να είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας, με δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα φορολογικού έτους 2020 έως 30.000 ευρώ. Προκειμένου να διευρυνθεί ο κύκλος των δικαιούχων εξετάζεται το ενδεχόμενο το εισοδηματικό κριτήριο να αυξηθεί στην περιοχή των 40.000 έως 45.000 ευρώ. Ταυτόχρονα είναι πιθανό να αυξηθεί το ποσό της επιδότησης στα 40 έως 60, από 30 έως 50 που ήταν στον πρώτο κύκλο.
Παράταση αναμένεται και στην επιδότηση για την αντλία στο πετρέλαιο κίνησης.
Δυσοίωνο το μέλλον για τις τιμές βενζίνης
Βέβαια, το μέλλον ειδικότερα στον τομέα των καυσίμων φαίνεται δυσοίωνο, καθώς σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων Αττικής, Νίκο Παπαγεωργίου, σε πολλά νησιά ήδη οι τιμές αγγίζουν τα 2,8 ευρώ ανά λίτρο, ενώ μέσα στην εβδομάδα το λίτρο θα ξεπεράσει τα 2,5 ευρώ και στην Αττική. Μια πρόβλεψη που δεν φαίνεται ότι ανακόπτει το ράλι ανόδου στις τιμές του πετρελαίου.
Σύμφωνα με την Goldman Sachs δεν αποκλείεται να καταγραφούν νέα ιστορικά υψηλά για το πετρέλαιο στο γ΄ τρίμηνο του 2022 και στα 140 δολάρια το βαρέλι.
Στην «εξίσωση» μπαίνει και ο παράγοντας «ισοτιμία ευρώ-δολαρίου». Aν ένα βαρέλι πετρέλαιο κοστίζει σήμερα περί τα 116 ευρώ (ένα ευρώ «αγοράζει 1,07 δολάρια, άρα τα 123 δολάρια που έχει σήμερα το βαρέλι είναι 116 ευρώ), μια περαιτέρω διολίσθηση του ευρώ σε συνδυασμό με μια άνοδο της διεθνούς τιμής του πετρελαίου μπορεί να στείλει το βαρέλι στα 140 ευρώ, δηλαδή τουλάχιστον 20% υψηλότερα σε σχέση με τα σημερινά επίπεδα.