Η Airbus κέρδισε το 2022 τη «μάχη των αιθέρων» απέναντι στην

H αμερικανική Boeing Co ανακοίνωσε ουσιαστική αύξηση στις παραγγελίες αεροσκαφών και στις παραδόσεις για το 2022, αλλά έμεινε πίσω από την Airbus για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά, καθώς η ευρωπαϊκή ανταγωνίστρια εταιρία πέτυχε αποτέλεσμα μεγαλύτερο από το δεκαπλάσιο στην κινεζική αγορά.

Η Boeing παρέδωσε 480 αεροσκάφη και είχε 774 καθαρές νέες παραγγελίες το 2022, ενώ η Airbus παρέδωσε 661 αεροσκάφη εξασφαλίζοντας 1.078 παραγγελίες την προηγούμενη χρονιά. Μετά τις ακυρώσεις το καθαρό αποτέλεσμα της ευρωπαϊκής εταιρίας καταγράφηκε στις 820 παραγγελίες.

Το 2022, η Boeing παρέδωσε 8 αεροσκάφη στην Κίνα, ενώ οι παραδόσεις αεροσκαφών της Airbus ξεπέρασαν τις 100. Τον Ιούλιο οι τρεις μεγαλύτερες κρατικές αεροπορικές εταιρίες της Κίνας συμφώνησαν να αγοράσουν 292 Α220-300 αεροσκάφη από την Airbus, ενώ η Boeing ανακοίνωσε τον Σεπτέμβριο ότι θα αρχίσει την εμπορική επαναπροώθηση στην αγορά των περισσότερων από 100 αεροσκαφών 737 MAX που προορίζονταν για κινεζικές αεροπορικές εταιρίες.

Η Αμερικανίδα υπουργός Εμπορίου Τζίνα Ραϊμόντο παραπονέθηκε το 2021 ότι η κινεζική κυβέρνηση εμπόδιζε τις αεροπορικές εταιρίες της Κίνας που πραγματοποιούν δρομολόγια εσωτερικού να αγοράσουν αεροσκάφη της Boeing, οικονομικής αξίας «δεκάδων δισεκατομμυρίων δολαρίων».

Ο εκτελεστικός διευθυντής της Boeing Ντέιβ Καλχούν δήλωσε τον Οκτώβριο ότι η αμερικανική εταιρία ελπίζει ότι τελικά θα μπορέσει να παραδώσει περισσότερα αεροσκάφη στην Κίνα, αλλά «είναι πραγματικά δύσκολο για εμένα να βρω σημάδια ότι τα πράγματα πηγαίνουν προς αλλαγή στην Κίνα και κινούνται προς τη δική μας κατεύθυνση».

Συνολικά τον προηγούμενο μήνα, η Boeing παρέδωσε 69 αεροσκάφη, συμπεριλαμβανομένων 53 αεροσκαφών 737 ΜΑΧ, αλλά και 15 αεροσκαφη ευρείας ατράκτου, ενώ κατέγραψε 203 καθαρές παραγγελίες, μετά από τις ακυρώσεις.

Η Boeing παρέδωσε 340 αεροσκάφη το 2021, ανακοινώνοντας 479 καθαρές παραγγελίες.

Οι μετοχές της εταιρίας μειώθηκαν κατά 0,9%.