Επιστροφή στην κερδοφορία πέτυχε η Lufthansa το 2022, ενώ όπως επισήμανε κατά τη διάρκεια της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων για την περυσινή χρονιά, αναμένει σημαντική βελτίωση στα κέρδη φέτος καθώς τα αεροπορικά ταξίδια ανακάμπτουν μετά τους περιορισμούς για την πανδημία.
Ο αριθμός των επιβατών διπλασιάστηκε και μαζί σχεδόν διπλασιάστηκαν τα καθαρά έσοδα σε σχέση με αυτά του 2021. Ωστόσο τα οικονομικά μεγέθη παραμένουν χαμηλότερα των επιπέδων πριν από την έλευση της πανδημίας.
Η μετοχή της εταιρείας μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων πραγματοποιεί άλμα περί του 6,50%, ενώ από τον περασμένο Δεκέμβριο τα κέρδη της ξεπερνούν το 30%.
Η εταιρεία ανέφερε λειτουργικά κέρδη για ολόκληρο το 2022 1,51 δισ. ευρώ, έναντι ζημίων της τάξεως του 1,6 δισ. ευρώ ένα χρόνο νωρίτερα. Τα κέρδη του δ΄ τριμήνου διαμορφώθηκαν στα 575 εκατ. ευρώ από ζημίες ύψους 42 εκατ. ευρώ, επίπεδο σύμφωνο με τις εκτιμήσεις.
Αναφορικά με την εικόνα του ισολογισμού αυτή βελτιώθηκε επίσης, με το καθαρό χρέος να υποχωρεί στα 6,9 δισ. ευρώ από 9 δισ. ευρώ το 2021.
Ωστόσο, τα λειτουργικά κέρδη εξακολουθούν να είναι 34% χαμηλότερα από το επίπεδο πριν από το 2019 και ο αριθμός των επιβατών ήταν 72% του επιπέδου που είχε καταγραφεί τότε. Όπως και άλλες εταιρείες του κλάδου, η Lufthansa δέχεται πιέσεις από τον υψηλό πληθωρισμό και από την άνοδο των τιμών των καυσίμων.
Η ίδια η εταιρεία όμως αναμένει «περαιτέρω σημαντική βελτίωση» στα λειτουργικά της κέρδη φέτος, καθώς το περιθώριο κέρδους αναμένεται να παραμείνει περίπου στο 20% υψηλότερα από τα επίπεδα του 2019 καθώς το υψηλότερο κόστος μετακυλίεται στους επιβάτες, όπως δήλωσε εκπρόσωπος της Lufthansa.
«Η Lufthansa επέστρεψε. Σε μόλις ένα χρόνο, πετύχαμε μια άνευ προηγουμένου οικονομική ανάκαμψη. Η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια παραμένει υψηλή και το 2023», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της γερμανικής αεροπορικής εταιρείες Κάρστεν Σπεχρ.
Μετά την ακύρωση πολλών πτήσεων πέρυσι, η εταιρεία προσπαθεί να αποτρέψει το χάος που επικράτησε πέρυσι κατά τη θερινή περίοδο, καταργώντας ορισμένες προγραμματισμένες πτήσεις, καθώς παραμένουν οι ελλείψεις σε τεχνικό προσωπικό και σε αυτό στα αεροδρόμια.
Ο Σπεχρ έχει δηλώσει ότι η πιθανότητα περαιτέρω ακυρώσεων θα εξαρτηθεί από τα αεροδρόμια και όχι από τις αεροπορικές εταιρείες, ωστόσο ελλοχεύει ο κίνδυνος να περιοριστεί η χωρητικότητα λόγω της υψηλής ζήτησης.
Το σωματείο εργαζομένων Verdi στη Γερμανία που προσφάτως οργάνωσε απεργιακές κινητοποιήσεις οι οποίες ήταν κάτι περισσότερο από εμφανείς στα αεροδρόμια και στις πτήσεις, υποστηρίζει ότι η επιστροφή της Lufthansa στην κερδοφορία σημαίνει ότι πρέπει να διαπραγματευτεί μια καλύτερη συμφωνία με τους εργαζόμενους της.
«Το διοικητικό συμβούλιο πρέπει τώρα να κερδίσει ξανά την εμπιστοσύνη των εργαζομένων», δήλωσε ο Μάρβιν Ρεσίνσκι, διευθυντής του σωματείου Verdi στη Lufthansa, το οποίο πιέζει για μπόνους 3.000 ευρώ για όλο το προσωπικό.