Η Ελλάδα είναι μία από τις έξι χώρες της νότιας Ευρώπης που θα παραλάβουν νέα Καναντέρ όταν ξαναρχίσει η παραγωγή των θρυλικών πυροσβεστικών αεροπλάνων, ανακοίνωσε ο επίτροπος Διαχείρισης Κρίσεων Γιάνεζ Λέναρτσιτς.
Η ΕΕ θα αγοράσει 12 αεροσκάφη για τον δικό της στόλο, ενώ οι χώρες-μέλη θα παραλάβουν άλλα τόσα με δική τους χρηματοδότηση, ανέφερε ο Λέναρτσιτς.
Εκτός από την Ελλάδα, συμβόλαια θα υπογράψουν η Κροατία, η Γαλλία, η Ιταλία, η Πορτογαλία και η Ισπανία.
«Τα πρώτα αεροπλάνα θα μπορούσαν να παραδοθούν δύο χρόνια αργότερα, Και ολόκληρος ο στόλος θα μπορούσε να συμπληρωθεί μέχρι το τέλος της δεκαετίας», είπε ο επίτροπος στο Reuters.
H εταιρεία De Havilland Canada, η οποία έχει εξασφαλίσει τα δικαιώματα των Canadair από την καναδική Bombardier που τα κατασκεύαζε παλαιότερα, ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι ολοκληρώνει την ανασκόπηση σχεδιασμού για το μοντέλο DHC-515 και αναμένει «την ολοκλήρωση των συμβολαίων με τους πελάτες μας τους επόμενους μήνες, με την πρώτη παράδοση πριν από την αντιπυρική περίοδο του 2027».
Η κλιματική αναταραχή εκτοξεύει το κόστος για την ΕΕ
Η ΕΕ διπλασίασε πέρυσι τον στόλο της στα 28 αεροσκάφη, τα οποία μισθώνουν οι Βρυξέλλες από τις χώρες-μέλη ή την διεθνή αγορά.
Το κόστος εκτιμάται στα 23 εκατ. ευρώ, ανέφερε ο Κομισιόν.
Οι ανάγκες ωστόσο μεγαλώνουν καθώς η κλιματική αλλαγή αυξάνει τον κίνδυνο καταστροφικών πυρκαγιών και η Νότια Ευρώπη πλήττεται από ισχυρό καύσωνα και ξηρασία για δεύτερη συνεχή χρονιά.
«Η κατάσταση που βλέπουμε στη Νότια Ευρώπη δείχνει ότι βρισκόμαστε ήδη σε κλιματική κρίση. Είναι ήδη εδώ» είπε ο Λέναρτσιτς.
Επισήμανε δε ότι οι επιπτώσεις της παγκόσμιας θέρμανσης κοστίζουν πλέον στην Ευρώπη δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ «τουλάχιστον» – κόστος που θα μπορούσε να διογκωθεί χωρίς δραστική μείωση των εκπομπών άνθρακα.
«Η πράσινη μετάβαση δεν θα είναι φτηνή. Πρέπει όμως να εξηγήσουμε στους πολίτες μας, τους ψηφοφόρους, το εκλογικό σώμα, ότι αν δεν γίνει, οι συνέπειες θα είναι πολύ ακριβότερες» είπε ο επίτροπος Διαχείρισης Κρίσεων.