Οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες Nissan και Honda ανακοίνωσαν σήμερα ότι ξεκίνησαν επίσημες συνομιλίες για να συγχωνευθούν.
Όταν γίνει η συγχώνευση θα δημιουργήσουν την τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, βάσει πωλήσεων, μετά την Toyota και τη Volkswagen.
Πρόκειται για μια ιστορική στροφή για την αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας, που υπογραμμίζει την απειλή που αποτελούν πλέον οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων για μερικούς από τους πιο γνωστούς κατασκευαστές αυτοκινήτων στον κόσμο, σημειώνει το Reuters.
Γιατί οι ιαπωνικές Honda και Nissan προχωρούν στην ιστορική συγχώνευση
Σε συνέντευξη Τύπου σήμερα, Δευτέρα 23/12, ο διευθύνων σύμβουλος της Honda, Τοσιχίρο Μίμπε, δήλωσε ότι οι εταιρείες χρειάζονται μεγαλύτερο εύρος δυνατοτήτων για να είναι ανταγωνιστικές στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών στα ηλεκτρικά οχήματα και την έξυπνη οδήγηση.
Μια επιχειρηματική ενοποίηση θα έδινε στις εταιρείες ένα «πλεονέκτημα που δεν είναι δυνατό υπό το τρέχον πλαίσιο συνεργασίας», δήλωσε ο Μίμπε, αναφέρει το CNBC.
«Η άνοδος των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών και των νέων παικτών έχει αλλάξει αρκετά την αυτοκινητοβιομηχανία», ανέφερε επίσης, σύμφωνα με το Reuters, και πρόσθεσε: «Πρέπει να αναπτύξουμε ικανότητες για να πολεμήσουμε εναντίον τους μέχρι το 2030, διαφορετικά θα νικηθούμε», είπε.
Η συμφωνία αποσκοπεί στην ανταλλαγή πληροφοριών και πόρων και στην επίτευξη οικονομιών κλίμακας και συνεργειών, προστατεύοντας παράλληλα και τα δύο εμπορικά σήματα, πρόσθεσε ο Μίμπε.
Μια εταιρεία χαρτοφυλακίου θα δημιουργηθεί ως μητρική εταιρεία τόσο της Honda όσο και της Nissan, εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Τόκιο.
Η μεγαλύτερη Honda θα διορίζει τα περισσότερα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της ενοποιημένης εταιρείας. Η Honda έχει κεφαλαιοποίηση άνω των 40 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ενώ η Nissan αποτιμάται σε περίπου 10 δισεκατομμύρια δολάρια.
Ο συγχωνευμένος όμιλος έχει τη δυνατότητα να επιτύχει έσοδα 30 τρισεκατομμυρίων γιεν (191,4 δισ. δολαρίων) και λειτουργικά κέρδη άνω των 3 τρισεκατομμυρίων γιεν, είπε.
Ο στόχος είναι οι συζητήσεις να ολοκληρωθούν τον Ιούνιο του 2025 και στη συνέχεια να δημιουργήσουν μια εταιρεία χαρτοφυλακίου μέχρι τον Αύγουστο του 2026, οπότε οι μετοχές και των δύο εταιρειών θα διαγραφούν.
Η Mitsubishi, της οποίας κύριος μέτοχος είναι η Nissan, σκέφτεται επίσης να συμμετάσχει στον νέο όμιλο και θα λάβει την απόφασή της μέχρι το τέλος Ιανουαρίου 2025.
Η συγχώνευση των δύο ιστορικών ιαπωνικών εμπορικών σημάτων -η Honda είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας και η Nissan η τρίτη- θα σηματοδοτούσε τη μεγαλύτερη αναμόρφωση στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία από τη συγχώνευση της Fiat Chrysler Automobiles με την PSA το 2021 για τη δημιουργία της Stellantis (STLAM.MI).